הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זו בדיחה? "סם בנקמן-פריד ו-FTX תרמו למעלה מ-300,000 דולר לאותם המחוקקים שאמורים לחקור אותם בחשד להונאה"
עוד גילוי מרעיש בפרשייה הפיננסית שמסעירה את עולם הקריפטו והפוליטיקה האמריקאית - אז האם הדמוקרטים שקיבלו את הכסף יחזירו אותו? והאם אנשי הוועדה החוקרת את בנקמן-פריד יודיעו על ניגודי עניינים? כנראה שלא...

מנכ"ל FTX לשעבר, סם בנקמן-פריד, והמייסדים השותפים שלו תרמו למעלה מ-300,000 דולר לתשעה מחוקקים שחוקרים כעת את החברה שבבעלותו.

כן באמת.

בנקמן-פריד ושותפיו תרמו $300,351 לתשעה חברים בוועדת השירותים הפיננסיים של הבית; התרומות הגדולות ביותר היו לחברים שהשתתפו ב-Digital Assets Working Group, יחידה שעובדת ספציפית על רגולציית מטבעות קריפטוגרפיים.

אנשי הוועדה לשירותים פיננסיים של בית הנבחרים הודיעו בתחילת השבוע שיחקרו כל עבירה לכאורה שביצעה FTX שהונתה את משקיעיה במיליארדים. אך רק הנציג צ'וי גרסיה, הודיע שיחזיר תרומה על סך 2,900 דולר שקיבל מבנקמן-פריד - יתר חברי הוועדה, שומרים על הכסף שקיבלו ממושא חקירתם עמוק בתוך חשבונות הבנק שלהם...

וכן, זה חוקי למהדרין.

למרות שבנקמן-פריד תרם לרפובליקנים גם כן, 95% מתרומותיו הלכו לדמוקרטים.

מי שמכונה לאחרונה "SBF" הוציא 199,851 דולר למען אותו גרסיה, 40,300 דולר לקמפיין של הדמוקרט ריצ'י טורס, כמו גם 16,600 דולר לדמוקרט ג'וש גוטהיימר.

טורס, גוטהיימר, וגרסיה הם כאמור חברים בקבוצת העבודה הבודקת את עניני הנכסים הדיגיטליים מטעם וועדת השירותים הפיננסים של הקונגרס.

והם האנשים שאמורים לחקור עתה את SBF מטעם הקונגרס..

בנקמן-פריד גם תרם 11,600 דולר לג'ייק אוצ'ינקלוס, ו-5,000 דולר לנציגה סינדי אקסן הנמצאים בוועדה זו.

אחרים שקיבלו כסף היו דבי סטבנוב וג'ון בוזמן, שדחפו הצעת חוק להסדרת מטבעות קריפטוגרפיים, ואת חוק הגנת צרכן לסחורות דיגיטליות, צמד הצעות חוק שבנקמן-פריד הביע בהן תמיכה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

נראה כי מסע הלובינג האינטנסיבי השתלם.

תמיכתו בחקיקה שהייתה כופפת את תעשיית הקריפטו לרגולציה על ידי הוועדה למסחר בחוזים עתידיים על סחורות, ולא וועדת ניירות הערך הגדולה והאגרסיבית יותר, פעלה לטובתו, ואיפשרה לו לנהל את מפעל ההונאה העצום שלו.

היזם בן ה-30 תרם גם 5 מיליון דולר לנשיא ג'ו ביידן ב-2020 ו-40 מיליון דולר במחזור בחירות האמצע.

הוא גם העניק 6 מיליון דולר לקבוצת הפעולה הפוליטית של הרוב הדמוקרטי בבית, ומיליון דולר לקבוצת הפעולה הפוליטית הדמוקרטית בסנאט, כמו גם כמעט 900,000 דולר לוועדה הלאומית הדמוקרטית.

למעשה רק ג'ורג' סורוס תרם יותר כסף מבנקמן-פריד למפלגה הדמוקרטית בשנים האחרונות.

יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, שהצטלמה בעבר עם SBF, מקסין ווטרס, התחמקה משאלות לגבי האם על הדמוקרטים להחזיר תרומותיו של בנקמן-פריד ומקורביו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE