הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו: המזונות הכי טובים והכי גרועים לשינה שלכם
למזון שאנו אוכלים יש השפעה אדירה על איך היום שלנו יראה וכיצד הלילה שלנו יעבור ובעיקר זמן השינה. אספנו רשימה קצרה של מזונות שיעזרו לכם להשיג שינה איכותית וטובה, לצד מזונות שכדאי להימנע מהם לפני שהולכים לישון

רגע לפני שאתם הולכים לישון הלילה, הכירו את הרשימה הבאה - מזונות שכדאי לאכול לפני השינה, ומזונות שכדאי לשמור מהם מרחק. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המזונות הכי טובים לשינה

דוגמה: דובדבנים

סובלים מנדודי שינה? שתו מיץ דובדבנים עשיר במלטונין כל ערב לפני השינה ותוך מספר ימים תוכלו לזכות בכמה שעות שינה נוספות. דובדבנים הם בין המאכלים הטבעיים הבודדים שמכילים מלטונין – הכימיקל שאחראי על השעון הביולוגי שלנו ומווסת את שעות הערות והשינה שלנו.

חלב חם

חלב מכיל חומצת אמינו בשם טריפטופן, שהיא אחד החומרים המעורבים בייצור סרוטונין במוח המקל על ההירדמות. אבל הדבר החשוב ביותר בחלב חם, הוא זה שהוא חם. כאשר אתם מעלים את הטמפרטורה של הגוף כלי הדם מתרחבים ומשחררים את החום מהר ככל האפשר אל הגוף ומרגיעים אותו. אגב, גם תה חם ונטול קפאין יעשה את אותה עבודה.

אורז לבן

מחקרים של השנה האחרונה מצאו כי אכילת אורז יסמין ארבע שעות לפני השינה מסייעת לאנשים להירדם מהר יותר. רצוי לאכול אותו לצד סלט או ירקות בתנור, כך שתוכלו לספק לעצמכם ארוחה קלילה ולא כבדה מדי לפני השינה.

גבינת קוטג' 

כדי להגביר את רמת הייצור של חומצת האמינו טריפלופן שעוזרת בשינה, יש צורך בחלבון ייחודי הנקרא קזאין. מדובר על קבוצת חלבונים שמתעכלת באופן איטי מאוד ומתמשך במעיים ובכך מסייעת בשינה. גבינת קוטג׳ כוללת בדיוק את זה, ולכן היא המומלצת ביותר.

המזונות הכי גרועים לשינה

יין/ בירה

אלכוהול מתעכל במהירות בגוף, כך שאתם עלולים למצוא את עצמכם קמים מספר פעמים במהלך הלילה כדי ללכת לשירותים. בנוסף, אלכוהול פוגע באיכות השינה וגורם לה להיות קצרה יותר, וכמובן, אם שתיתם קצת יותר מדי אתם מסתכנים גם בקימה עם כאב ראש לא נעים. 

מזון שמן או מטוגן

אכילת מזונות שומניים ומטוגנים לפני השינה לא רק שלא טובה לדיאטה אלא עלולה לגרום לריפלוקס כאשר תשכבו לישון. בנוסף, הגוף נוטה להעביר שומנים לטובת ייצור של דופמין, שתורם דווקא לערנות שלנו. לכן, ארוחות כבדות שווה להשאיר לצהריים.

שוקולד מריר

שוקולד מריר מכיל לעיתים רבות כמות גבוהה של קפאין ומרכיב בשם תאוברומין, שמגבירים את קצב דפיקות הלב ונחשבים למעוררים.

פלפל צ'ילי חריף

לעיתים אנו יכולים למצוא את עצמנו נוגסים באוכל חריף בשעות מאוחרות של היום. פלפל חריף, קארי ואפילו חרדל עלולים לא רק לגרום לצרבת אלא גם להוביל לשינה לא רציפה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE