הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אנחנו היהודים האמיתיים": העבריים השחורים בצעדת מחאה בברוקלין
עשרות אפרו-אמריקאיים הטוענים כי הם "בני ישראל התנ"כיים" צעדו לאצטדיון הברקלי סנטר והאשימו כי "המורשת והחוקים שלנו נלקחו מאיתנו ע"י שואה מפלצתית"

עשרות מחברי הקבוצה האפרו–אמריקאית הנקראת 'העבריים השחורים', ערכו ביום ראשון צעדת תמיכה לשחקן ה-NBA קיירי אירווינג, וצעקו "אנחנו היהודים האמיתיים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בסרטונים ששותפו ברשתות החברתיות נראתה שורה ארוכה של תומכים, כולם לובשים חולצות סגולות ועליהן כתוב: "ישראל מאוחדת בישו", צועדים לכיוון האצטדיון ברקלי סנטר וקוראים: "יש לנו חדשות טובות - אנחנו היהודים האמיתיים". 

מנהל הארגון הפרו-ישראלי 'קהילה יצירתית למען שלום', ארי אינגל, פרסם את אחד התיעודים וכתב: "יהודים עבריים יוצאים בכוח, קוראים 'אנחנו היהודים האמיתיים' ו'זמן להתעורר', בעודם צועדים לכיוון מרכז ברקלי כדי לתמוך בשובו של קיירי אירווינג".

על פי דיווח ב'ג'רוזלם פוסט', הקבוצה חילקה עלונים אשר הסבירו את "האמת על אנטישמיות", כאשר באחד מהם נכתב כי "הידע שלנו על המורשת והחוקים שלנו נלקח מאיתנו באופן שיטתי באמצעות השואה המפלצתית המכונה סחר העבדים הטרנס-אטלנטי. הם עולים לשקר לעולם ולשלול מאיתנו את זכותנו הבכורה, אך ישוע המשיח, המשיח השחור שלנו, מאשר את האמת של מי שאנחנו. אנחנו לא אנטישמיים, אנחנו שמיים".

 

 

בעלון אחר נכתב כי "הנביאים הזהירו אותנו שאם נפר את מצוות השם, אנחנו נענש כעם", ולאחר מכן נטען ל"דפוס של שיעבוד, דיכוי מערכתי, בריונות, מניפולציות משפטיות ולובי פוליטי נגד שחורים, כולל השתקת קולות שחורים" בכלי התקשורת… "בני ישראל התנ"כיים ממוקדים ומואשמים בשנאה יומם וליל, ללא מנוחה".

כאמור, עשרות המשתתפים בצעדה התכנסו כדי לתמוך בכדורסלן אירווינג, שהושעה לאחר שפרסם קישור ברשתות החברתיות לסרט שכותרתו: "מיהודים לשחורים: להעיר את אמריקה השחורה". לאחר הסערה שיצר הוא התנצל, וחזר לשחק. 

אותה קבוצה העברים השחורים הפגינו בברקליס כאשר הודיעו על ההשעיה של שחקן ה-NBA, אז אמרו: "קיירי אירווינג מבין בעצמו שלא רק שאנחנו שמיים, אלא שזה סותר וצבוע לומר שמישהו אנטישמי כשהוא בכלל שמי".

 

 

הצעדה שהתיעוד שלה הפך לוויראלי עוררה מחלוקת ברשתות החברתיות, כאשר הוועד היהודי אמריקאי אמר שלהגיד "אנחנו היהודים האמיתיים היא מליצה אנטישמית מטרידה עם פוטנציאל מסוכן. אנחנו לא יכולים לאפשר לאידיאולוגיה העליונה הזו להתפשט ולעבור נירמול".

"הטענה שאנשים יהודים הם לא היהודים האמיתיים, מנציחה אנטישמיות ברחבי העולם", נמסר מהוועד. "לפעמים, מיעוט קולני עם אמונות שוליות שולט בשיח, פשוט כי אף אחד אחר לא מדבר". 




12% לא
88% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE