הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזרי: אלפי עובדים קיבלו הודעת פיטורים רגע לפני חג ההודיה
כ-2,700 עובדים בחברת רהיטים במיסיסיפי קיבלו הודעה בשעת ערב מאוחרת מהמעסיק שלהם, המודיע להם כי הם מפוטרים לאלתר. ההסבר היחיד היה: "נסיבות עסקיות בלתי צפויות"

ממש רגע לפני חג ההודיה, כמעט 2,700 עובדים בחברת רהיטים קיבלו בפתאומיות הודעה מהמעסיק שלהם המודיעה להם כי הם מפוטרים ושלא יגיעו יותר לעבודה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כמה דקות לפני חצות ב-21 בנובמבר, אלפי עובדים - שרבים מהם ישנו באותם רגעים - קיבלו הודעת טקסט מחברת 'תעשיית הרהיטים המאוחדת' (UFI) המודיעה להם כי הם פוטרו ולמעשה אינם יכולים לחזור לעבודה.

"בהוראת הדירקטוריון… אנחנו מצטערים להודיע לך כי עקב נסיבות עסקיות בלתי צפויות, החברה נאלצה לקבל את ההחלטה הקשה להפסיק לאלתר את העסקת כל העובדים", נכתב בהודעה. 

"הפיטורים מהחברה הם קבועים, וכל ההטבות יופסקו לאלתר ללא מתן הטבות הבריאות", כתבה החברה, בהתייחס לחוק פדרלי אשר מעניק לעובדים שמאבדים את העבודה שלהם את האפשרות להישאר בנסיבות מסוימות עם ביטוח בריאות בחסות המעסיק.

נוסף לכך, החברה הורתה לנהגים שלה "להחזיר באופן מיידי ציוד, מלאי ומסמכים", זאת ללא קשר ל"אם הם השלימו את המסירה או לא".

העובדים ההמומים אפילו לא קיבלו הסבר מדוע הם פוטרו בכזו פתאומיות. אחד מהם אמר לחדשות: "זה לא הוגן כלפי הפועלים שעבדו בכזו רצינות. זה לא הוגן לאמא שהרגע ילדה תינוק וכעת היא תוהה אם יש לה ביטוח בריאות. זה לא הוגן כלפי חולת הסרטן שנמצאת בעיצומו של טיפול כימותרפיה".

ביום רביעי, אחת העובדות לשעבר, טוריה ניל, הגישה תביעה נגד החברה בטענה שהיא הפרה את חוק התאמת העובדים וההסבה מחדש בכך שלא מסרה הודעה לפחות 60 יום לפני הפיטורים. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE