הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפעילה את גלגלי המוח: סדרת המסתורין החדשה של נטפליקס
היא פילוסופית, עמוקה, אפלה ומתרחשת על ספינת מהגרים בלב ים. ״1899״ הינה יצירת מופת הכוללת קאסט בינלאומי מרענן ומפתיע, בימוי מוצלח ועלילה מרתקת, מה שהופך אותה לסדרת הבינג׳ הבאה שלכם

"1899" עוקבת אחר מהגרים ממדינות שונות על סיפונה של אוניה היוצאת מלונדון לניו יורק. המהגרים מגיעים מתרבויות שונות, אך הם חולקים חלום ותקווה דומים - להתחיל חיים חדשים בארצות הברית. כאשר הם נתקלים באונייה נטושה בלב ים, דברים מתחילים להשתנות, אירועים ביזאריים מתרחשים, סודות נחשפים, תעלומות צפות והמסכות, איך לומר, יורדות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסדרה כוללת שמונה פרקים בסך הכל, ובמרכזה שתי דמויות ראשיות - אייק, קפטן הספינה הגרמני (אנדרס פיטשמן), ומורה פרנקלין (אמילי ביצ'ם), אנגלייה שהפליגה כדי לחפש את אחיה הנעדר שהיה על סיפונה של ספינה אחרת שאבדה בים. לצידם צוות שחקנים בינלאומי מגוון ומוכשר במיוחד, המצליח להעניק לסדרה נופח מרענן ושונה בנוף המקומי.

כך יוצא כי לאורך הסדרה תוכלו לשמוע לא מעט שפות, ביניהן פורטוגזית, אנגלית, גרמנית, פולנית, צרפתית, ואפילו דנית. בחירה אמיצה זו ללא כל ספק הופכת את ״1899״ לאותנטית ומיוחדת, אך עם זאת גם מעט עמוסה, הן בדמויות והן בקולות. 

בנוסף, נראה כי יוצרי הסדרה מבקשים למתוח את קהל הצופים אף יותר מהרגיל, מה שדורש תשומת לב יתרה והרבה מאוד סבלנות. כל פרק חושף לאט ובזהירות פרטים נוספים, גם לגבי הדמויות וגם לגבי העלילה. ובכל זאת, נראה כי הסדרה מצליחה לשמור על מתח גבוה, עניין, וסקרנות, וזו מלאכה לא פשוטה לכשעצמה. 

״1899״ היא אמנם סדרת מתח אשר במרכזה תעלומה מסתורית, אך היא בכל זאת מצליחה להציף נושאים נוספים כמו פוסט טראומה, החלום האמריקאי, הגשמה עצמית, מורכבות נפשית, זהות אישית, ועוד. במובן זה היא גם סדרה חכמה, פילוסופית, ומעניינת, כזו המזיזה את הגלגלים במוח, גם הרבה לאחר שהפרק מגיע לסיומו. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE