הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן יסיים בקרוב את מדיניות הגבול - ודמוקרטים מודאגים: "המצב מדרדר"
בעוד שבועיים תגיעה לסיומה 'כותרת 42' השנויה במחלוקת, אשר מסייעת לסוכני הגבול להרחיק כ-40% מהמגרים שמנסים להיכנס אל תוך ארה"ב

ארבעה סנאטורים דמוקרטים פנו לשר לביטחון המולדת, אלחנדרו מאיורקס, ושיתפו אותו את "החששות העמוקים" לגבי הסיום הקרב של מדיניות 'כותרת 42', מה שיביא לזינוק בכמות המהגרים שייכנסו לארה"ב - שגם ככה שובר שיאים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כזכור, ממשל טראמפ חוקק את כותרת 42, המכונה גם 'הישארו במקסיקו', במהלך הימים הראשונים של מגפת הקורונה, במרץ 2020, זאת כדי לאפשר לסוכני הגבול להרחיק במהירות את המהגרים המנסים לחצות את הגבול. 

אך שופט פדרלי קבע ב-15 בנובמבר שהחוק הועבר באופן "שרירותי וקפריזי", והוא כבר אינו תואם את המציאות הבריאותית בארה"ב. וכך, המדיניות תפוג ב-21 בדצמבר.

"אנחנו מביעים את הדאגה שלנו מההכנות של ה-DHS לסיים את כותרת 42, במיוחד כאשר המצב מדרדר. המפגשים השנתיים הגיעו לשיא והובילו למצבים בלתי נסבלים", כתבו הסנאטורים מארק קלי וקריסטן סינמה מאריזונה, מגי חסן מניו המפשייר וג'ון טסטר ממונטנה. 

"באריזונה, מלקטים התמלאו הרבה מעבר לקיבולת שלהם. החודש, אל פאסו ראתה יותר מ-700 מהגרים משוחררים ישירות לרחובות העיר עקב הצפיפות. זה לא בטוח, וזה יוצר מצב מסוכן למהגרים ולקהילות", כתבו.

בזכות כותרת 42, יותר מ-2.3 מיליון מהגרים הורחקו מהגבול הדרומי מאז מרץ 2020. בכירים בבית הלבן מאמינים שלהפסיק את התוכנית, בעיקר שאין אחת חלופית, תביא לכך ש-18,000 מהגרים יחצו מדי יום אל תוך ארה"ב. 

גם נשיא האיגוד הלאומי של משמר הגבול אמר שסיום המדיניות בגבול למעשה יבטל את כלי האכיפה המשמעותי ביותר שהסוכנים משתמשים בו, שסייע לגרש כ-40% מהמהגרים בהם הם נתקלים. 

"ברגע שכותרת 42 תבוטל, אנחנו נשחרר עוד יותר אנשים אל תוך ארה"ב - מה שכמובן רק מעודד יותר אנשים להגיע", אמר ברנדון ג'אד מוקדם יותר החודש. 

אך מאיורקס, שהופיע בתחילת החודש בפני הוועדה לביטחון המולדת, התעקש שלממשל יש תוכניות להתמודד עם ההשלכות של סיום המדיניות. "אנו מגבירים את ההשלכות נגד כניסה בלתי חוקית, במיוחד ביחס לאנשים המבקשים להתחמק מאכיפת החוק, כולל הרחקה, מעצר והעמדה לדין פלילי כאשר יש לכך הצדקה", אמר. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE