הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופית: ביידן אוסר על עובדים פדרליים להשתמש בטיקטוק
הנשיא חתם על החקיקה אשר מגבילה עובדי ממשלה להשתמש ברשת החברתית דרך מכשירים שהונפקו באופן פדרלי, בצעד המגיע מתוך חששות גוברים מפני פגיעה בביטחון הלאומי

הנשיא ג'ו ביידן חתם על הצעת החוק האוסרת על שימוש באפליקציית טיקטוק באף אחד מהמכשירים הפדרליים בארצות הברית, למעט חריגים, זאת בעקבות חששות אבטחה שהולכים וגוברים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

האיסור, שאושר על ידי הקונגרס בשבוע שעבר והגיע לשולחנו של ביידן, הוא הצעד האחרון מני רבים נגד פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית בעולם, שכן רבים מביעים דאגה לביטחון המידע של המשתמשים, שנמצא בידי החברה הסינית ולממשלה הקומוניסטית יש גישה אליהם. 

במהלך החודשיים הקרובים, סוכנויות ממשלתיות שונות יקבעו כללים ליישום האיסור. בכל מקרה, המשמעות בפועל היא שעובדי ממשל פדרלי נדרשים להסיר את טיקטוק מהמכשירים שהונפקו להם על ידי הממשלה, אלא אם כן הם משתמשים באפליקציה עבור פעולות למען ביטחון לאומי או אכיפת חוק.

הצעד מגיע לאחר ש-20 מדינות ברחבי ארצות הברית הוציאו צווים דומים האוסרים על עובדי הממשל להשתמש בפלטפורמה במכשירים בבעלות המדינה. 

בינתיים ישנו ניסיון לקדם חוק האוסר לחלוטין על השימוש בטיקטוק בארצות הברית, בהצעה שהגיש הסנאטור הרפובליקני מפלורידה מרקו רוביו. החקיקה ממשיכה את המהלכים שבוצעו על ידי הממשל הקודם, לאחר שדונלד טראמפ הוציא צו ביצוע באוגוסט 2020 האוסר על חברות אמריקאיות לעשות עסקים עם חברת האם של טיקטוק, ByteDance.

הצו של טראמפ בוטל על ידי ביידן ביוני 2021, זאת בתנאי שהוועדה האמריקאית להשקעות זרות (CFIUS) תבצע סקירה ביטחונית של הפלטפורמה.

דוברת טיקטוק, ברוק אוברוטר, אמרה בהצהרה כי הסכם CFIUS, שעדיין נמצא בבדיקה, "יטפל באופן משמעותי בכל החששות הביטחוניים שהועלו הן ברמה הפדרלית והן ברמה המדינתית". לכן, "אנחנו מאוכזבים שהקונגרס החליט לאסור על טיקטוק במכשירים ממשלתיים - צעד פוליטי שלא יעשה דבר כדי לקדם את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים - במקום לעודד את הממשל לסיים את סקירת הביטחון הלאומי שהחל".

למרות שחברת האם מבוססת בסין, החברה טוענת שכל נתוני המשתמשים בארה"ב מאוחסנים במרכזי נתונים בווירג'יניה ומגובים בסינגפור. אבל לחץ פוליטי החל ביוני כאשר 'באזפיד' דיווחה שעובדי ByteDance בסין ניגשו לנתוני משתמשים אמריקאים מספר פעמים.

הדאגה גדלה עוד יותר שכן בסין יש חוק הדורש מכל חברה לחלוק מידע עם המפלגה הקומוניסטית, ברגע שהיא תידרש לעשות כך. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE