הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תופתעו לגלות כמה יתרונות בריאותיים נמצאים בתבלין המוכר והאהוב הזה
הבזיליקום הוא לא רק תוספת נהדרת לתבשילים, פסטות, סלטים ועוד, אלא גם צמח מרפא לכל דבר הכולל יתרונות מפתיעים שיכולים לסייע לבריאות ולמנוע מחלות שונות. הנה כל הפרטים

הוא מוכר בעיקר בזכות הטעם, הריח והארומה הייחודית שלו, אך האם ידעתם כי בנוסף לכל הטוב הזה יש לו גם יתרונות בריאותיים רבים? מבחינה תזונתית הבזיליקום יכול לספק ויטמינים, מינרלים ועוד כמה אבות מזון חיוניים כמו סידן, ויטמין K, ומגוון נוגדי חמצון. הנה כמה יתרונות מרכזיים של התבלין האהוב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשיר בנוגדי חמצון

רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא יציבות המיוצרות בגופנו כתוצאה מתהליך חילוף החומרים והנשימה. יש להם מספר תפקידים חיוניים בגוף אך הם עלולים לגרום לתהליכים פחות חיוביים כמו האצת תהליך ההזדקנות של התאים והפעלת תגובות שרשרת כימיות שיכולות לפגוע בתפקוד. נוגדי חמצון הם תרכובות המסייעות לבלום את השפעתם המזיקה של הרדיקלים החופשיים ולהסירם מהגוף, והם מכונים כך מפני שהם מגנים על מולקולות מתהליך כימי מזיק המכונה חמצון. נוגדי החמצון מיוצרים באופן טבעי בגופנו וניתן למצוא אותם גם במגוון רחב של מזונות כמו פירות, ירקות, דגנים ואגוזים. 

תומך בבריאות הכבד

נוגדי חמצון באבקה שמורכבת מבזיליקום מסוג טולסי, או בזיליקום קדוש שממלא תפקיד ברפואה המסורתית ההודית - השפיעו לטובה על בריאות הכבד. 

נלחם בסרטן

הפיטוכימיקלים בבזיליקום עשויים לסייע במניעת סוגים מסוימים של סרטן עור, כבד, פה וריאות. ככל הנראה הם עושים זאת באמצעות הגברת הפעילות הנוגדת חמצון, שינוי בהתבטאות גנים, גרימת מוות של תאים והאטת חלוקת התאים.  

מגן מפני הזדקנות העור

בבזיליקום יש תכונות שעשויות לסייע בהגנה על העור מפני השפעות מסוימות של הזדקנות. כך למשל הוספה של תמציות בזיליקום לקרם עור עשויה לשפר את הלחות של העור ולהפחית חספוס וקמטים. מדובר על מינונים מסוימים של תמציות, צריכת בזיליקום כתבלין לא בהכרח תועיל לעור, אך נוגדי החמצון בבזיליקום ובמזונות אחרים על בסיס צמחים עשויים להשפיע על העור באופן כללי כשצורכים אותם כחלק מתזונה מגוונת.

מפחית רמת סוכר גבוהה בדם

הרפואה המסורתית ממליצה על בזיליקום לסיוע בניהול רמות הסוכר בדם, כאשר תמציות בזיליקום עשויות להועיל לאנשים עם סוכרת. 

תומך בבריאות הלב וכלי הדם

בזיליקום יכול להוריד לחץ דם גבוה לזמן קצר, כנראה תודות לנוכחות האוגנול שיכול לחסום היווצרות סידן בגוף ולהוריד את לחץ הדם הגבוה. 

מפחית דלקת ונפיחות

לחץ חמצוני נוצר כתוצאה מהגברת ייצורם של גורמים מחמצנים (רדיקלים חופשיים), התחברותם לחלבונים, לרקמות ולדנ"א וגרימה לנזק במקום החיבור. הלחץ החמצוני יכול להוביל לדלקת, גורם למחלות שונות, כולל סרטן, סוכרת מסוג 2 ודלקת מפרקים שגרונית. חוקרים שונים ניתחו את התכונות האנטי דלקתיות של שני תכשירי שמן אתרי מבזיליקום מתוק. התוצאות הראו ששמן בזיליקום עשוי לעזור בטיפול במחלות שונות הכרוכות בדלקת שנובעת מלחץ חמצוני.  

נאבק בזיהום

ברפואה המסורתית השתמשו בבזיליקום כחומר אנטי-מיקרוביאלי, כיום תכשירים מסוימים של שמן בזיליקום יכולים לעזור בטיפול או במניעה של סוגים מסוימים של זיהום.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE