הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינה טובה יותר, הגנה על העור וחיזוק המערכת החיסונית: התה שאתם חייבים להחזיק בבית
הקמומיל הוא אחד מסוגי התה הנפוצים והאהובים בעולם, אך מסתבר כי הוא מביא עימו כמה יתרונות מפתיעים ומשמעותיים במיוחד, בין היתר בזכות נוכחות של פלבנואידים וחומרים נוספים המשפרים את תפקוד הגוף. הנה כל הפרטים

הקמומיל שייך למשפחת המורכבים של הצמחים כאשר ניתן לייבש את הפרחים של הצמח ולהשתמש בדרכים מגוונות כמו בתרופות טבעיות שונות. כידוע, הרבה אנשים נהנים מאוד משתיית תה קמומיל, אולי ללא מודעות ליתרונות הבריאותיים שלו. אז בואו נסתכל מקרוב על כמה מהיתרונות הבולטים ביותר של הצמח הייחודי הזה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טיפוח העור

בשל תכונותיו האנטי דלקתיות ונוגדות החמצון, משתמשים בתה הקמומיל, לא רק כמשקה טעים. ניתן למרוח באופן מקומי תה קמומיל חם או קר באזורים בעור הגוף הסובלים מגירויים או מחלות עור כגון אקזמה. מחקרים הראו כי זה סוג של יישום ישיר יכול לשפר באופן משמעותי את הריפוי ולהפחית את המראה של כתמי עור וקמטים על הפנים. חיסול המתח החמצוני באזורים אלו והגברת התגובה החיסונית יכולים לעשות פלאים לעור.

משפר את המערכת החיסונית

אם אתם רוצים לחזק את המערכת החיסונית כדי להדוף זיהומים, תה קמומיל הוא התשובה. ישנם בתה הקמומיל תרכובות פנוליות, אשר בעלות יכולת להילחם בזיהומים חיידקיים בגוף. מחקרים הראו כי 5-6 כוסות של תה על פני מהלך של שבועיים יכולים לשפר באופן משמעותי את היכולת של הגוף להילחם בזיהומים.

הקלה אי נוחות בזמן הוסת

אופיו האנטי דלקתי של תה הקמומיל הופך אותו לבחירה פופולרית עבור נשים המתמודדות עם סימפטומים של הווסת כמו נפיחות, התכווצויות, חרדה, הזעה, חוסר יכולת לישון, ומצבי רוח. תה קמומיל יכול להשפיע ישירות על רבים מהתסמינים האלה על ידי הרגעת הנפש והגוף והפחתת דלקתיות שעלולה לגרום לאי נוחות.

מפחית חרדה

אחד השימושים הפופולריים ביותר של כוס תה קמומיל הוא בטיפול במתח וחרדה. לאחר יום ארוך בעבודה, כוס תה חם ומרגיע של משקה זה יכול לסייע בהגדלת רמות הסרוטונין והמלטונין בגוף. הורמונים אלה יכולים לסייע לנו בהפחתת מתח ודאגה, כמו כן גם להאט או לסלק את התסמינים הקלאסיים של חרדה. שתי כוסות של קמומיל תה ביום יכולים לסייע באופן משמעותי נגד מתח כרוני.

משפר את השינה 

באופן דומה ליכולת של תה הקמומיל להקל על הלחץ והדאגה, הוא גם יכול לסייע לנו להירדמות מהירה יותר, במיוחד עבור אנשים שנאבקים עם שינה חסרת מנוחה. גם אלה נאבקים עם דום נשימה בשינה והפרעות שינה אחרות עשויים להפיק תועלת מן ההשפעות של תה קמומיל. שתיית כוס חם של תה קמומיל ללא קפאין יכולה לעזור לכם להירדם מהר יותר ולהתעורר רעננים יותר.

ניהול סוכרת

מחקרים הראו כי תה קמומיל יכול להיות שימושי עבור אנשים הסובלים מסוכרת. תודות לכימיקלים אורגניים המצויים בתה הקמומיל הוא יכול לסייע בהורדת רמות הסוכר בדם ובוויסות כמות האינסולין בדם.

מטפל בהפרעות

אם אתם סובלים מגירוי בבטן, מנפיחות קלה או סימפטומים של תסמונת המעי הרגיז (IBS), תה קמומיל יכול לסייע לכם. לקמומיל תכונות אנטי דלקתיות המסייעות להקל במעבר של גז ותנועות מעיים חלקות יותר. ספל אחד של תה קמומיל יכול לגרום לכם להרגיש טוב יותר, וצריכה קבועה שלו יכולה לעזור במניעת התפתחות של מצבים בריאותיים חמורים במעיים.

טיפוח השיער

בנוסף לכל התכונות המרשימות של תה הקמומיל, אנשים רבים טוענים כי הוא יכול לשפר את המראה והחוזק של השיער. בעוד המרכיבים האנטי דלקתיים יכולים לסייע בהקלה על גירויים בקרקפת, כימיקלים מסוימים בתה יכולים לחזק את קווצות השיער שלנו, לחסל קשקשים, ובאופן כללי לתת לשיער מראה טוב יותר.

מטפל בתגובות אלרגיות

למרות שקמומיל הוא אלרגן לאנשים מסוימים, כגון אלה אשר אלרגיים לחרציות למשל, הוא יכול לעזור לווסת את התגובה החיסונית לאלרגנים בגוף. על ידי עבודה אנטי-היסטמינית, כוס תה קמומיל יכול להרגיע תגובות אלרגיות בכל הגוף, ובכך למנוע את הסימפטומים לפני שהם הופכים רציניים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE