הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביקשה תרומות עבור לוקמיה וגידול 'בגודל כדורגל' בעמוד השדרה - והונתה עשרות אלפי דולרים
מדיסון רוסו בת ה-19 סחפה רבים בסיפור קורע הלב שלה והצליחה לגרוף מאות תרומות על ידי אנשים תמימים שהאמינו לה - עד שכמה אנשי רפואה מצאו כמה דברים מוזרים, והתלוננו למשטרה

צעירה תושבת איווה פנתה לליבם של עשרות אנשים והתחננה לתרומות שיסייעו לה במאבק בלוקמיה ובסרטן הלבלב - אלא שהיה מדובר בשקר שהניב לה 37,000 דולר. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מדיסון מארי רוסו בת ה-19 נעצרה ב-23 בינואר לאחר שאנשי מקצוע רפואיים מצאו אי-סדירות בסרטוני הטיקטוק שפרסמה בהם היא עוברת כימותרפיה כדי להילחם ב"לוקמיה, סרטן לבלב בשלב 2 וגידול בגודל של כדורגל בעמוד השדרה שלה".

רוסו שיתפה את "מסע הסרטן" שלה ברשתות החברתיות, בעמוד GoFundMe שפתחה ובראיון לתקשורת המקומית ובמקומות אחרים. 

צופים עם ניסיון רפואי אמרו שהם הבחינו ב"אי התאמות רפואיות רבות" בפוסטים של בת ה-19, בעיקר "אי דיוקים נוראיים ומסכני חיים בהנחת הציוד הרפואי על גופה", וכאמור יצרו קשר עם המשטרה בחשד שהיא מנסה להונות אנשים.

על פי התלונה, נראה שכמה מהתמונות שפורסמו צולמו בדירה של רוסו במקום במשרד רפואי, כמו גם תמונות אחרות של חולי סרטן אמיתיים שהצעירה שיתפה כאילו הן שלה. 

בראיון שהעניקה ב-18 באוקטובר לערוץ החדשות נורת' סקוט, רוסו אמרה היא אובחנה כחולה בסרטן הלבלב ב-10 בפברואר 2022, וכמה חודשים לאחר מכן הודיעו לה שהיא חולה בלוקמיה.  

לדבריה, הרופאים נתנו לה "שיעור הישרדות קטן של 11% למשך חמש שנים", לפני שגילו את הגידול בעמוד השדרה. היא העידה אז כי למרות החדשות המזעזעות שקיבלה, היא המשיכה להשתתף בשיעורים באונ' סנט אמברוז ושמרה על ממוצע ציונים גבוה.

בעמוד ה-GoFundMe שפתחה, אך הסירה מאז, רוסו הצליחה לגייס יותר מ-37,000 דולר על ידי 438 תרומות. 

 

 

האתר מסר בהצהרה כי יש לו "מדיניות אפס סובלנות לשימוש לרעה בפלטפורמה שלנו, ואנו משתפים פעולה עם חקירת מערכת אכיפת החוק. כל התורמים קיבלו החזר כספי והסרנו את גיוס הכספים הזה. החשודה גם נאסרה להשתמש בפלטפורמה עבור כל גיוס כספים עתידי".

היא התראיינה גם באוניברסיטה שלה, בפודקאסט 'פרויקט פרפל אונליין' ובקרן הלאומית לסרטן הלבלב בשיקגו - אם כי הקרן מסרה: "אנו מאשרים שלחשודה המדוברת לא היה שום קשר איתנו, ומעולם לא דיברה באף אחד מהאירועים שלנו… אנחנו מאוכזבים לשמוע שמישהו זייף אבחנה של סרטן". 

'פרויקט פרפל אונליין' מסר כי זהו "מצב מצער עבור כל המעורבים. כמו אלה שתרמו, גם לנו לא הייתה סיבה שלא להאמין לסיפור של מדיסון, ולא הייתה לנו גישה למידע הרפואי כדי לאשר את הסיפור שלה". 

הצעירה החשודה נמצאת כעת בכלא מחוז סקוט, ומוחזקת בערבות של 10,000 דולר.

 

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE