הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תחזית: הצמיחה הכלכלית של רוסיה בשנת 2024 תעלה על זו של ארה"ב
קרן המטבע הבינלאומית פרסמה דו"ח המנבא כי על אף הסנקציות הכבוד והמלחמה שלא רואים את סופה, התמ"ג הרוסי צפוי להתחזק יותר מזה של ארצות הברית

רוסיה נפגעה קשה מאוד מהסנקציות שהוטלו עליה על ידי העולם המערבי בעקבות הפלישה לאוקראינה, אך דו"ח של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) שפורסם ביום שלישי טען כי הכלכלה הרוסית צפויה לצמוח מהר יותר מזו של ארצות הברית, במהלך שנת 2024. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

על פי הדו"ח, צמיחת התוצר המקומי הגולמי של רוסיה הייתה שלילית בשנת 2022, ועמדה על מינוס 2.2 אחוזים. 

עם זאת, ה-IMF חזה שהתמ"ג הרוסי יתאושש מעט בשנה הנוכחית לצמיחה של 0.3%, ובשנה הבאה הכלכלה הרוסית צפויה לצמוח ב-2.1%. 

וכך, התחזית של קרן המטבע הבינלאומית עבור רוסיה גבוה מזו שניתנה לארצות הברית, שעל פי הדו"ח היא תראה צמיחה של אחוז אחד בלבד בתמ"ג במהלך אותה שנה, שתהווה ירידה מ-1.4% הצפויים ב-2023, וירידה נוספת משני האחוזים שנהנתה מהם ארה"ב ב-2022. 

בוריס גרוזובסקי, מומחה רוסי לכלכלה ממכון החשיבה של מרכז וילסון, אמר ל'ניוזוויק' כי מה שמעניין בתחזית של קרן המטבע, הוא ההערכה שלה לצמיחה של 0.3% בתוצר, בהשוואה לתחזית של מוסקבה לירידה של 0.8%. 

והוא הוסיף: "נראה לי שאי אפשר לתת תחזית ברורה לשנת 2023 לעת עתה, אבל הירידה של הכלכלה באחוז עד שני אחוזים, לאור המשך הגיוס האפשרי ברוסיה, נראית סבירה יותר מאשר צמיחה כלכלית. אני חושב ששנת 2024 היא רחוקה מדי".

ה-IMF רשמה את המלחמה המתמשכת באוקראינה, כמו גם הריביות הגבוהות על ידי הבנקים המרכזיים, כגורמים אשר "ממשיכים להכביד על הפעילות הכלכלית" ברחבי העולם, כאשר הדו"ח מתאר כיצד הייתה "צמיחה כלכלית נמוכה".

הקרן גם ציינה כי הצמיחה הכלכלית באירופה בשנה שעברה "הייתה עמידה מהצפוי", למרות זעזוע "תנאי הסחר" מהמלחמה. 

התחזית הגלובלית של ה-IMF עבור השנה הזו, עלתה ל-2.9 אחוזים, ירידה מ-3.4% שהיו לשנת 2022. בשנה הבאה, התמ"ג צפוי לעלות ל-3.1%.



25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE