הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הותר לפרסום: טיסה לסן פרנסיסקו צנחה מאות מטרים
התקרית אירעה בדצמבר, כאשר דקה לאחר ההמראה מהוואי, מטוס יונייטד איירליינס איבד שליטה וצלל עד שהגיע למרחק של כ-200 מטרים מעל פני הים

תקרית חריגה מחודש דצמבר הותרה לפרסום, כאשר טיסה של יונייטד איירליינס צנחה כ-430 מטרים תוך פחות מדקה זמן קצר לאחר ההמראה מהוואי - והגיעה למרחק של כ-230 מטרים בלבד מפני האוקיינוס השקט, זאת בדרך לסן פרנסיסקו. 

גם יונייטד וגם מנהל התעופה האמריקאי לא ציינו שמישהו נפצע בתקרית, שנשארה חסויה עד היום. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

טיסה 1722 המריאה מנמל התעופה קאהולוי במאווי בשעה 2:49 בצהריים, ב-18 בדצמבר כאשר היה מזג אוויר סוער. כדקה לאחר ההמראה, כאשר המטוס הגיע לגובה של כ-670 מטר, הוא החל לאבד גובה במהירות. 

מטוס הבואינג 777-200  איבד ממחצית מגובהו תוך כמה שניות, והגיע לקצב ירידה של כמעט 2,000 מטר לדקה לפני שהצוות הצליח להחזיר את השליטה במטוס, כאמור במרחק של בסך הכל קצת יותר מ-200 מטרים מעל פני המים.

רוד וויליאמס השני ומשפחתו ישבו בחלק האחורי של המטוס באותה טיסה מפחידה, ובראיון לרשת CNN הוא סיפר כי תחילה הכל נראה היה בסדר, אבל אז המטוס טיפס ב"קצב מדאיג" למשך כמה שניות.

"בשלב הזה, זה הרגיש כאילו אנחנו מטפסים לראש רכבת הרים", תיאר וויליאמס. "היו כמה אנשים שצרחו, כולם ידעו שמשהו לא שגרתי, או לפחות שזה לא נורמלי… אבל כשהמטוס התחיל לצלול, הרבה צרחו. ניסיתי כמיטב יכולתי לשמור על קור רוח, אבל אף אחד לא באמת ידע מה קורה והיינו מודאגים".

אז, כאמור, המטוס נכנס לצלילה "דרמטית מטה" למשך כשמונה עד 10 שניות, לפני שהוא טיפס שוב בתלילות וחזר לנתיב הרגיל שלו. 

 

(צילום: Flightradar24)

 

"זה מותח, אין לך באמת הזדמנות לדבר או להעלות מילים, אתה פשוט אוחז במושב ומתפלל", הוסיף וויליאמס. 

יונייטד אמרה כי היא ערכה חקירה עם ה-FAA ואיגוד הטייסים, "שבסופו של דבר הביאה לכך שהטייסים יקבלו הכשרה נוספת". 

"צוות הטיסה של יונייטד איירליינס דיווח על התקרית ל-FAA כחלק מתוכנית דיווח בטיחות מרצון. הסוכנות בחנה את התקרית ונקטה בפעולות מתאימות", נמסר מה-FAA.

 

 

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE