הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עונת התפוזים: כל הסיבות לאכול יותר מהם לפני שהחורף נגמר
היא אמנם עוד מעט מגיעה לסיומה, אך עונת התפוזים מביאה איתה את אחד הפירות האהובים והטעימים ביותר. אך מעבר לטעמו הנפלא, התפוז עשיר ברכיבים תזונתיים, ויתרונות בריאותיים רבים. הנה כמה מהבולטים ביותר

עבור לא מעט אנשים תפוזים הם בעיקר פרי שמכינים ממנו מיץ, אך כידוע, תמיד עדיף לאכול את הפרי מאשר לשתות את המיץ, כיוון שכך אתם מקבלים את כל הסיבים התזונתיים, המינרלים והוויטמינים בצורה הכי טובה וטבעית. התפוז מכיל ויטמין C בכמות יפה, אך לא רק. הוא גם כולל בתוכו כמות יפה של אשלגן, כולין, ויטמין A, סיבים תזונתיים, חומצה פולית, ויטמינים מקבוצת B ונוגדי חמצון עוצמתיים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנה כל הסיבות להוסיף תפוז אחד ביום לתפריט:

חיזוק המערכת החיסונית

ויטמין C, הנמצא בשפע בתפוז, יכול לקצר את משך זמן המחלה ביום אחד בממוצע והוא מחזק את המערכת החיסונית. וזה כבר שווה ניסיון. בנוסף, ויטמין C מתפקד כנוגד חמצון חשוב מאוד, מה שמעודד ייצור תאי דם לבנים והוא בעל סגולות אנטי ויראליות ומחטאות.

שומר על מראה עור צעיר

ויטמין C ממלא תפקיד חשוב בייצור קולגן, הדרוש לבנייה של רקמות חיבור, איחוי פצעים ושמירה על מראה עור חלק ובריא. מחקר שפורסם בשנת 2007, מצא כי עורם של משתתפים שאכלו מזונות עשירים בוויטמין C נטה להתקמט פחות.

תורם לבריאות העיניים

ככל שאנחנו מתבגרים הראייה שלנו מתחילה להיפגע ואנחנו מקבלים את הדין הזה די בהכנעה, אבל לא תמיד מדובר רק בעלייה במספר המשקפיים. עם הגיל עולה גם הסיכוי ללקות במצב רפואי מאוד לא סימפטי בשם ניוון מקולרי, שעלול לגרום גם לאובדן ראייה ועיוורון. מחקר חדש גילה שאכילה שגרתית של תפוזים יכולה להפחית את הסיכון לחלות בניוון מקולרי בעד 60 אחוזים. המידע שנאסף במחקר מצביע על כך שהפלבנואידים שמצויים בתפוזים הם האחראים להשפעה המיטיבה הזאת. הפלבנואידים הם רכיבים המצויים בפירות וירקות ומעניקים להם בין השאר את צבעיהם הייחודיים, והם גם נוגדי חמצון חזקים במיוחד. והחלק הכי טוב? אפילו תפוז אחד בשבוע עושה הבדל.

שומר על המוח

פלבנואידים שהתפוז עשיר בהם, עשויים לעזור לנו להגן גם על המוח מפני התדרדרות קוגניטיבית - מושג רחב של תהליכים שעלולים בין השאר לתרום להתפתחות מחלות כמו דמנציה ואלצהיימר. מחקר שהתפרסם באוגוסט האחרון בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה גילה שאנשים שאכלו 600 מיליגרם של פלבנואידים מדי יום היו בעלי סיכון נמוך ב-20 אחוזים לסבול מהתדרדרות קוגניטיבית, בהשוואה לאנשים שצריכת הפלבנואידים היומית שלהם עמדה על 150 מ"ג בלבד. 

עוזר לרדת במשקל

בנוסף לכמות הנוזלים הגבוהה הקיימת בתפוז, הוא מכיל גם כמות יפה של סיבים תזונתיים - שילוב שהוא מעולה לדיאטה ולמערכת העיכול. בנוסף, ערכם הקלורי של התפוזים נמוך והעובדה שהם נטולי שומן מסייעת גם היא לתהליכי ירידה במשקל.

מוריד סיכון לשבץ ומחלות לב

מיצי פירות אינם מומלצים בשל תכולת הסוכר הגבוהה, אך למיץ תפוזים דווקא יכול להיות יתרון מהותי. כך מחקר חדש הראה כי מי ששתה בין ארבע לשמונה כוסות מיץ תפוזים בשבוע הוריד את הסיכון ללקות בשבץ ב-24 אחוזים. גם כאשר בחנו מחלות לב, החוקרים מצאו כי מי ששתה באופן קבוע מיץ תפוזים טבעי הוריד את הסיכון שלו ללקות במחלות עורקים בכ-13 אחוזים.

16% לא
84% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE