הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממלכה של מלכה
עו״ד מושיקו מלכה מעניק מגוון שירותים משפטיים לקהל לקוחותיו בישראל וארה״ב . בשיחה טרנס אטלנטית סיפר לי על המאבק בבירוקרטיה הישראלית, הפציעה הקשה בשירות הצבאי, הספר שבדרך, וגם מה הוא חושב על הרפורמה המשפטית המתרחשת בישראל בימים אלו

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשר דקות לתוך השיחה הראשונה עם עו״ד מושיקו מלכה, הבנתי שמדובר באיש מקצוע מזן שונה; חף מכל פוזה ויומרנות. כששאלתי אותו אם לקרוא לו משה לצורך הכתבה, עצר אותי, וענה בחוסר התברגנות מוחלט:״לא לא, תכתוב מושיקו.״תשובה, שהיא מיקרוקוסמוס לאיש ולבן אדם.עו״ד מלכה מדבר ללקוחותיו בגובה העיניים,עם סבלנות אין סופית, שילוב של ידע נרחב וניסיון מלווה באנושיות; כזו שמרגיעה ומובילה אותם לחוף מבטחים. 

משרדי החברה שלו ברעננה גם הם אינם שיגרתיים; עיצוב מודרני, שולחן ביליארד ומכונת ארקייד  של משחקי וידאו מעניקים למשרד הבוטיק שלו וייב של חברת היי-טק ישראלית.החברה מציגה נבחרת עורכי דין מצטיינים עם רזומה מרשים בהתמחויות שונות: נדל״ן, מסחרי ומשפחה. בנוסף, מלכה ומשרדו מתעסקים גם בייצוג בבתי משפט- בעיקר בתיקים עם מורכבויות גבוהות.לאחר שביסס את מעמדו בישראל פנה להתרחבות גם בארצות הברית והחל לעבוד עם לקוחות יהודים אמריקאים. הוא מקפיד להגיע לארצות הברית באופן רציף ועובד בשותפות עם משרד עורכי הדין EPGD במיאמי.    

מלכה: ״אני עובד באופן הדוק עם המשרד במיאמי ועם משרד נוסף בניו יורק. הם מסייעים עם לקוחותיי בארצות הברית ואני מייצג את האינטרסים שלהם בארץ.

אבל בסופו של דבר המטרה היא לתת ללקוחות שלנו שירות טרנס אטלנטי, קרוב ומחבק לכל הצרכים שלהם פה בארץ: טיפול ברכישות נכסים והניהול שלהם, ניהול כסף ונאמנויות.

יחד עם המשרד בניו יורק ומיאמי יצרנו למעשה שירות דו כיווני. בנוסף, אני מגיע לארצות הברית כל כמה חודשים כדי לשמור על האינטראקציה האישית מול הלקוחות; שיכירו אותי פנים מול פנים. הבנתי את החשיבות של זה אחרי ששמעתי על מקרים של לקוחות ששילמו כסף רב עבור טיפול משפטי מחו״ל מבלי לקבל תוצאות. במקרים מסויימים פשוט נעלמו להם, לא ענו להם לטלפונים או לאימיילים- אצלנו זה לא קורה.״

מושיקו מלכה,(46), נשוי לנטלי ומתגורר בכפר סבא, אב לשני ילדים אחת מהם חיילת בצה"ל  ולנטלי אלמנת צה״ל בן נוסף מנישואיה הקודמים.- שמוגדר יתום צה"ל. הקשר ביניהם טבוע עמוקות בשירותו הצבאי של מלכה בצנחנים; אז נפצע קשה ברגלו. מלכה עבר שלושה ניתוחים קשים ולאחר מכן, שיקום לא פשוט של 14 חודשים.

מלכה: ״זה היה שיקום ארוך ומתמשך עם שהיה במספר בתי חולים. חוויה לא פשוטה לצעיר בן 19 וחצי. ידעתי שאני לא הולך לבכות על המצב שלי ושאלחם כדי להחלים ולחזור לעצמי ולכבוש את החיים״.

לאחר השיקום טס לארצות הברית ובילה שם כמעט שנה לפני שחזר לארץ להתחיל את לימודיו האקדמאים.אבל הרומן עם אמריקה הגדולה רק התחיל.בישראל, השתלב באקדמיה בלימודי מדעי ההתנהגות ומנהל עסקים. במקביל עבד בחברת ההייטק NICE ברעננה; שמתעסקת במערכות הקלטה של אודיו וידאו מתקדמות ככלי לסיוע במרכזי שיחות של עסקים שונים. הוא התחיל כסטודנט שעבד במחלקת הדואר בחברה והתקדם במהלך השנים.לאחר שבע שנים בחברה עזב ללימודי משפטים במכללת ״שערי משפט״, ובמקביל החל לעבוד כעצמאי בתחום הסחר הבינלאומי, והיה מאתר יצרנים עבור חברות ישראלית ולפתוח עבורם קווי סחר עם סין וטאיוואן תוך כדי עיסוק מקביל בתחום הנדל"ן.

מיד בתום לימודי המשפטים פתח כאמור את המשרד שלו, תחילה בכפר סבא וכיום ברעננה, שמשרת לקוחות במקומות רבים בעולם.

 

דיברנו על התיקים המאתגרים שאתה מטפל בהם. לקוח מעניין שטיפלת בו לאחרונה?

"אנו לקראת סיום טיפול בתיק מקרקעין מורכב שכולל סיבוך משפחתי בין יורשים ולאחר אין ספור דיונים ובקשות לבית המשפט – הצלחנו לשכנע את בית המשפט בעמדתנו ובימים אלו ממתינים להחלטת בית המשפט אשר יש בה לעשות צדק בתיקון עוול של שנים רבות.

בנוסף, היה תיק מאתגר ומעניין שהסתיים לפני כחודש.לקוחה פנתה אלינו עם מקרה לא שגרתי. היא ניהלה זוגיות עם אישה במהלכה גם נכנסה להריון. הזוגיות הסתיימה בעקבות סיטואציות של אלימות כלפיה מצד בת הזוג שלה. הן נפרדו כשהאישה הייתה בחודש השישי להריונה. לאחר הלידה בת הזוג לשעבר הגישה תביעה לצו הורות פסיקתי. למעשה ביקשה שיכירו בה כהורה של התינוק. זאת, למרות שאין לה שום זיקה ביולוגית. היא רצתה לקבל הורות רק מכוח הזוגיות שהייתה לה עם האם, וטענה שהיא הייתה חלק מהרעיון להביא את הילד לעולם. זה כמו שתדרוש לקבל זכות על ילד רק בגלל שליווית את האם לטיפולי פוריות. 

אחרי מאבק משפחתי ממושך ולא פשוט בכלל, בית המשפט קיבל את העמדה שלנו ודחה את התביעה של בת הזוג לשעבר. זה פסק דין מאוד חשוב ומתווה דרך ביחס למקרים הללו.״

 

באילו נושאים אתה נותן מענה ללקוחות הישראלים והיהודים שלך בחו״ל?

״מגוון רחב: נדל״ן ועסקאות מקרקעין בישראל; תחום מאוד מעניין שאני מאוד אוהב. משפט נדל״ן זה נושא מאוד מורכב הכולל המון תהליכים לפני העסקה ומעבר לכך. אנחנו גם מתעסקים בתחום המסחרי של עסקים וחברות.

ללקוחות שלנו, בעיקר בחו״ל, חשוב לעבוד עם עורך דין שמכיר היטב את העולם העסקי. יש לי עסקים ונדל״ן בארצות הברית ולכן אני מבין היטב את ההיבטים העסקיים, אני מבצע עסקאות בניו יורק ורוכש לרוב נכסים בלוקשנים יחד עם שותף ישראלי/יהודי שמתמחה בתחום הזה כמעט שלושה עשורים. 

גם תחום המשפחה בו אנחנו נותנים שירות, הוא נושא מאוד מורכב כי יש בו המון רגש. לפעמים אנשים נכנסים לתהליכים משפטיים כשהם פועלים מהרגש עם אגו, אמוציות ואפילו נקמה. יש לקוחות שבמקום לבנות את חייהם אחרי הגירושים הם עסוקים בטרגדיה המשפחתית או האישית וכך, במקום לחפש פתרונות שיובילו אותם לתוצאה בפרק זמן קצר ויוציאו אותם לדרך חדשה, הם מורחים תהליכים. בהרבה מקרים הסיוע ללקוחות הללו מתחיל בכלל בלעזור להם לבנות את המחשבה, לווסת את הרגש כדי שהם לא יגיעו למצבים שיביאו אותם להחלטות שגויות, ולנווט אותם לתוצאה מיטבית ובפרק זמן קצר.

אנחנו גם מסייעים ברכישות נכסים בארץ עבור אזרחים אמריקאים שרוצים להחזיק בית בישראל; מכירות של נכסים עבורם בארץ ושירות משפטי מלא בישראל.

חשוב לנו מאוד לתת ללקוחות שלנו בחו״ל הרגשת ביטחון שהם ידעו שיש להם עם מי לדבר. ידעו שיש להם פה בית, חברה עם משרדים פעילים שעובדים בחו״ל ובישראל.״ 

 

מה דעתך על הרפורמה שנעשת בימים אלו במערכת המשפט בישראל? 

״כבר לפני שנה וחצי התחלתי בכתיבת ספר שמנסה לענות על השאלה האם מדינת ישראל היא עדיין דמוקרטית כמו שאנחנו חושבים. חתמתי עם חברת הוצאה לאור והספר עתיד לצאת בתקופה הקרובה אז הולך להיות מעניין.

יש לי הרבה ביקורות על ההתנהלות של בתי המשפט שלא יודעת לשכלל את עצמה בהתאם לצרכים של המדינה והאזרחים.

ההפיכה המשפטית האמיתית התבצעה למעשה עוד בשנות ה- 90, מה שקורה היום הוא בסך הכל ניסיון לתקן את הסיטואציה שנוצרה שבן אדם השתלט באמצעות בית המשפט על כל רובד החיים פה (מתייחס לנשיא בית המשפט בדימוס אהרון ברק)."

אתה יכול לתת דוגמא?

"מה שקורה עכשיו זה תיקון למה שנעשה בעבר. מפני שבעשורים האחרונים הכל הפך להיות שפיט, ולא, לא הכל משפטי ולא כל משפט נכון לבצע במשך תקופה כל כך ארוכה. לכן, יש צדק ברפורמה שמתבצעת בימים אלה. המטרה היא לתקן את המערכת ולייצר איזון.

אם ידעו לעשות את זה בצורה נכונה המערכת השלטונית תעבוד בצורה שכל רשות מאזנת את השניה בדרך בריאה ונכונה.

היה חשוב לשנות שיטת בחירת השופטים לאור העובדה שלא כל הציבור מקבל ייצוג הולם בבית המשפט העליון, ושהשופטים בבית המשפט העליון שלטו בבחירה. לעניות דעתי שופט במדינה דמוקרטית חייב להיבחר על ידי העם ועל ידי שימוע פומבי כדי שהמערכת תהיה דמוקרטית ובצבעי העם.

כמו כן, נושא פסילת חוקים – הכנסת היא זו שקובעת את החוקים ועליה להמשיך לבצע את תפקידה שהוא לחוקק. לא יעלה על הדעת שבית המשפט העליון בחוסר סמכות יפסול חוקים של הכנסת בדרך שרירותית ולא יאפשר לכנסת לתקן ולחוקק את חוקיה."\

 

אז מדוע אנחנו רואים הפגנות ברחובות והתנגדות כל כך גדולה לרפורמה הזו מצד פוליטיקאים בכירים? 

״ההתנגדות הזו היא צביעות אחת גדולה. גם אדון לפיד וגם גדעון סער או רובי ריבלין ואחרים דיברו בעבר על הצורך החיוני לבצע רפורמות בבית המשפט. גם פרופסור דניאל פרידמן ניסה לבצע אותה. אבל אף אחד לא הצליח בכך. הממשלה הנוכחית רק מנסה ליישם את מה שכולם הסכימו איתו בעבר ומסכימים איתו גם היום. אבל בגלל שממשלה ימנית זוכה לבצע אותו בהצלחה אז יש התנגדות אשר רוכבת על השינוי בשל ההפסד של השמאל בבחירות.

מה שנעשה כיום על ידי המפגינים זו לא דרך דמוקרטית. בשורה התחתונה; שופטים צריכים להיבחר מכל צבעי העם ולא מתוך אג׳נדה או מאליטה מסויימת. לציבור מותר לבחור את השופטים שלו, והשופטים מצידם צריכים להיות מחוברים לצורך הציבורי. זה יעשה טוב לדמוקרטיה ויעשו יותר משפטי צדק. 

לא סתם אנחנו שומעים המון אנשים בציבור שמאבדים אמון בבתי המשפט. ברגע שבית המשפט מתערב בחוזה שנחתם ואומר אני אקבע מה יהיה רצון הצדדים, אין כבר תכלית או חשיבות לחוזה. כשבית המשפט נותן פרשנות לחוקים כל שופט יכול למעשה לפרש את החוק, וכך מרוקן את החוק מתכליתו.״

נראה שההיסטוריה הלא פשוטה של עו״ד מלכה כנכה צה״ל, במהלכה יצא למאבק ארוך לקבלת זכויותיו, וערכיו מבית, מהווה את הטריגר שלו לסייע לאנשים שנקלעים לתסבוכות מתסכלות מול קירות בירוקרטים גבוהים. הוא מכיר מקרוב את הצורך הזה. בנוסף, צבר ניסיון רב בעבודה מול הרשויות והבירוקרטיה הישראלית. הוא יודע איך לסייע ללקוחותיו בפן המקצועי וגם להיות אוזן קשבת עבורם. 

מלכה: ״אני עובד עם לקוחות מצויינים ועם תיקים מאוד מורכבים, זה לא מפחיד אותי, מפני שבאישיות שלי אני בן אדם מאוד חדור מטרה, יודע לסחוף אחרי אנשים ולהוביל מהלכים ותהליכים.״

 12 שנות ניסיון בתחום המשפט הפכו את עו״ד מלכה לאחד המובילים בישראל. הוא מעניק ללקוחותיו יעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, מבטיח מחירים הוגנים, וכמובן, אחד היתרונות עבור הישראלים בחו״ל, הם השלוחות של משרדו כאן אצלנו, שבנוסף לשירותים המשפטים מספקים גם טיפול במסחר בינלאומי ושירותי נוטריון. כל אלו ועוד  הפכו את עו״ד מושיקו מלכה ומשרדו לבית המשפטי של הישראלים בארץ ובחו״ל.

 

פרטי יצירת קשר:
074-7027111
239-737-4536

www.malkalaw.co.il

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE