הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השתלת שבבים במוח: החברה של אילון מאסק מתקרבת לשלב הניסויים בבני אדם
חברת Neuralink של המיליארדר, שמטרתה לסייע במצבים רפואיים קשים כמו שיתוק ועיוורון, מנהלת מגעים עם מכון מחקר למחלות נוירולוגיות להתחלת ניסויים. זאת על אף החקירות הפדרליות ואתגרים מצד ה-FDA

חברת הניורוטכנולוגיה של אילון מאסק, Neuralink, המפתחת שבבים למוח, מתקרבת מאוד להתחלת ניסויים בבני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

גורמים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי החברה מנהלת מגעים עם המכון הנוירולוגי בארו (Barrow), ארגון לטיפול ומחקר במחלות נוירולוגיות המבוסס באריזונה, אשר עשוי להיות השותף בניסויים. 

מאסק, שמאמין שהשבבים יוכלו לרפא מצבים בלתי פתירים כמו שיתוק ועיוורון, אמר בחודש בנובמבר האחרון שהחברה שלו ניוראלינק נמצאת במרחק של שישה חודשים מניסויים בבני אדם. 

החדשות מגיעות על אף שבתחילת החודש מנהל המזון והתרופות (FDA) דחה את הבקשה של החברה להתחיל בניסויים בבני אדם, זאת בשל עשרות בעיות בטיחות שהחברה לא הצליחה לטפל בהן. 

החששות של הסוכנות הפדרלית מגיעות בשל סוללת הליתיום של השבבים, הפוטנציאל של ניתוק החוטים הזעירים בשתל ונידודם לאזורים אחרים במוח, ושאלות לא פתורות של כיצד ניתן להסיר את המכשיר מבלי לפגוע ברקמת המוח. 

עם זאת, ניוראלינק פועלת מאז כדי לטפל בטענות של ה-FDA, אם כי לא ברור כיצד החברה התקדמה בנושאים הללו. 

 

(צילום: AP)

 

המקורות שדיברו עם החדשות אמרו כי ניוראלינק מנהלת מגעים עם מכון בארו, אך מדברת עם מרכזים אחרים לשותפות פוטנציאלית. 

בארו עובדת עם מכשירים לגירוי מוחי עמוק, עם אישור מה-FDA אותו קיבלה בשנת 1977 כדי לסייע בהפחתת רעידות פרקינסון. עד כה, המוצרים שלה הושתלו בלמעלה מ-175,000 חולים. 

במקביל לחששות של ה-FDA, ניוראלינק עומדת בפני בדיקות של המפקח הכללי של משרד הבריאות האמריקאי (USDA), זאת לבקשת התובע הפדרלי ומשרד התחבורה של ארה"ב בגין טענות כי החברה של מאסק העבירה באופן לא חוקי פתוגנים מסוכנים. 

החקירה של ה-USDA היא על פגיעה ברווחת בעלי חיים, זאת על רקע תלונות של ניסויים בבעלי חיים שהוזמנו, כמו גם גרימת סבל ומוות מיותר. 

לפי הדיווחים, ניראלינק גרמה למותם של כ-1,500 בעלי חיים, כולל יותר מ-280 כבשים, חזירים וקופים, בניסויים שביצעה מאז שנת 2018. 

ארגון PCRM שפועל למען בעלי חיים, פנה בפברואר למזכיר התחבורה פיט בוטיג'ג' כדי להתריע בפניו על מידע שקיבלו - לפיו שתלים של ניוראלינק שעברו חיטוי נארזו בצורה לא נכונה, ובכך נשאו פתוגנים שעלולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות בבני אדם. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE