הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב להכיר: הצדדים השליליים של הדיאטה הקטוגנית
אמנם מדובר בדיאטה פופולרית במיוחד, אך האם ידעתם כי התזונה הקטוגנית אינה מתאימה לחולי סוכרת או לסובלים מבעיות לב? לכן, ההמלצה המרכזית כיום היא דווקא לבחור בדיאטה ים תיכונית. הנה כל מה שכדאי לדעת בנושא

הדיאטה קטוגנית הינה דיאטה יחסית קיצונית, דלה בפחמימות ועשירה מאוד בשומן, במסגרתה אוכלים כ-60%-70% שומן, כ-30% חלבון ומעט מאוד מזונות המבוססים על פחמימה. חשוב לדעת כי הדיאטה אינה מתאימה לחולי סוכרת, משום שגופם זקוק לכמות מסוימת של פחמימות לצורך ייצור אנרגיה זמינה. במצב של מחסור בפחמימות, הגוף, מחוסר ברירה, מפרק את רקמת השריר, ומחומצות האמינו מהן היא בנויה, הוא מייצר בכבד גלוקוזה, וכתוצאה מכך גם האיזון של הסוכר מופר, וגם השרירים מתדלדלים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המחקרים האחרונים מעידים על כך שהדיאטה המדוברת מתאימה בעיקר לאנשים בריאים לפרק זמן קצר לשם ירידה במשקל. כמו כן, מומלץ לבחור בסוגי שומן בריאים כמו שמן זית, אבוקדו או טחינה, במקום שומן מן החי, כמו אנטרקוט, צלעות, אסדו כבש, כבד וכדומה, שמעלים את רמת הכולסטרול בדם.

בנוסף, גם עבור חולי לב מומלץ שלא לבחור בדיאטה המדוברת. לאחרונה התבצע מחקר באוניברסיטת British Colombia שבוונקובר בנושא השפעת הדיאטה הקטוגנית על בריאות הלב. במחקר השתתפו אנשים שמילאו שאלוני אכילה. 305 מהם התאימו לדיאטה קטוגנית, ו-1220 אכלו דיאטה רגילה ושמשו כביקורת. 

נלקחו מהמשתתפים בדיקות דם, עם התייחסות מיוחדת למרכיבי הכולסטרול. כבר בתחילת המחקר ראו החוקרים שבקבוצה הקטוגנית היו יותר חולי סוכרת מאשר בקבוצת הביקורת (4.9% לעומת 1.9%). במשך כ-11 שנות מעקב, 9.8% מהקבוצה הקטוגנית, לעומת 4.3% מקבוצת הביקורת, חוו אירועים לבביים שונים, כמו התקף לב, מחלת לב כלילית, אירוע מוחי ועוד. כלומר, לפי תוצאות המחקר, בקבוצה הקטוגנית היו פי שניים יותר אירועים לבביים, וגם רמות הכולסטרול עלו במידה משמעותית בקבוצה זו. לסיכום, ההמלצה היא לא לבחור בדיאטה הים תיכונית, אשר מצד אחד מסייעת לירידה במשקל ומהצד השני מאוזנת. 

20% לא
80% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE