הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיצויי עתק לתושבי קליפורניה השחורים: "חשבון החטאים על מה שנעשה להם"
הגולדן סטייט עשוייה לשלם 1.2 מיליון דולר לכל תושב שחור, זאת בגין "החטאים של העם האמריקאי" שהביאו לשנים של "שעבוד, אפליה, הפחדה והטלת אימה" על אנשים שחורים

מחלקת הפיצויים של קליפורניה שוקלת להעניק 1.2 מיליון דולר לכל תושב שחור, כאשר מנהיג כוח המשימה אמר כי תושבי הגולדן סטייט צריכים לשלם את "חשבון החטאים" שלהם בגלל "מה שנעשה לאנשים השחורים".

ד"ר עמוס בראון, כומר וסגן יו"ר כוח משימת הפיצויים, אמר שאנשים צריכים "להירגע" עם הביקורת שלהם כלפי ההצעה של המחלקה, שכאמור כוללת העברת תשלומים במזומן לתושבים שחורים של עד 1.2 מיליון דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

 

"אי אפשר לשים תג מחיר על מה שנעשה לאנשים שחורים", הוא אמר בראיון לרשת 'פוקס ניוז'. "חשבון החטאים של העם הזה הוא כל כך גבוה, והעניין גדל בגלל השנים הארוכות שלא עשינו דבר".

בראון, שהוא גם פעיל זכויות אדם, אמר כי התשלומים העצומים הם מחייבים כ"חשבון חטאים בגין השעבוד, האפליה, ההפחדה והטלת האימה על אנשים שחורים". 

כוח משימת הפיצויים של סן פרנסיסקו פרסמה המלצות שונות, כולל חמישה מילון דולר פיצויים, הכנסה מובטחת של 97,000 דולר ומחיקת כל החובות.

בעוד שהסכומים העצומים פירושים שהמדינה תצטרך להקצות סכומי עתק אלה, בראון השווה את המצב להתנהלותה של גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה: 

"אם המדינה לא יכולה לשלם את כל זה, שתגיד כמה היא כן יכולה לשלם. זאת הנקודה… אם אנחנו לא יכולים לשלם את זה עכשיו, נעשה כמו שהגרמנים עשו - משלמים בתשלומים".

הדיון בדבר הפיצויים מעלה ויכוחים רבים וביקורות חריפות, בין היתר על חוסר הבהירות כיצד התוכנית תמומן, כמו גם רבים שטוענים כי קליפורניה מעולם לא הייתה מוקד של עבדים. 

עם זאת, בראון הדף את הטענות ואמר: "למרבה הצער, הקבוצה המרועשת KKK נוסדה כאן, בסן פרנסיסקו - אז הידיים שלה לא נקיות. הם היו שותפים למערכת המרושעת הזו… אנחנו צריכים להפסיק את התירוצים ולהגיע לתוכנית סבירה שמראה שיש לנו כוונות טובות".

 

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE