הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מודי'ס: "‏הדולר ישמור על דומיננטיות למשך עוד עשרות שנים"
טעויות מדיניות של ארה"ב עדיין עלולות לאיים על מעמד הרזרבה של המטבע בטווח הקרוב, לפי סוכנות הדירוג ‏

‏הדומיננטיות של הדולר האמריקאי בסחר העולמי ובפיננסים תימשך עשרות שנים למרות האתגרים הניצבים בפני ארה"ב, מכיוון שאין חלופות בנות קיימא כרגע למטבע האמריקאי, כך על פי סוכנות הדירוג מודי'ס.

‏"אנו צופים שמערכת מטבע רב-קוטבית יותר תיווצר במהלך העשורים הקרובים, אך היא תונהג על ידי ה-greenback מכיוון שהמתמודדים יתקשו לשכפל את גודלה, בטיחותה ויכולת ההמרה הדולרית במלואם".,‏ כך כתבו האנליסטים של מודי'ס בשבוע שעבר.‏

‏על פי סוכנות הדירוג, הצניחה הרב-שנתית בחלקו של הדולר ברזרבות הבנקים המרכזיים והעמקת המתחים הגיאופוליטיים הם בין הנושאים שעלולים לאיים על הדומיננטיות הגלובלית שלו.‏ ‏נתוני קרן המטבע הבינלאומית מראים כי חלקו של הדולר ביתרות המט"ח הרשמיות צנח לשפל של 20 שנה ועמד על 58% ברבעון הרביעי של 2022, לעומת כ-78% בתחילת המאה.‏

‏"הסכנה הגדולה ביותר בטווח הקרוב למעמדו של הדולר נובעת מהסיכון לטעויות מדיניות מערערות אמון מצד הרשויות האמריקאיות עצמן, כמו חדלות פירעון של ארה"ב על החוב שלה למשל"‏‏, נכתב בדו"ח, שפורסם לפני שהושג הסכם תקרת החוב.

‏"היחלשות המוסדות ומעבר פוליטי לפרוטקציוניזם מאיימים גם הם על תפקידו הגלובלי של הדולר",‏‏ הוסיפו.‏

‏הדו"ח ציין כי גם אם חדלות פירעון על אג"ח ממשלת ארה"ב תימחק במהירות, היא תפגע לצמיתות במעמד אחזקות האוצר האמריקאי כנכסים חסרי סיכון.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


‏"קיטוב גדול יותר בסביבה הפוליטית הפנימית בעשור האחרון החליש הן את יכולת החיזוי והן את האפקטיביות של קביעת המדיניות האמריקאית", נכתב‏‏.

‏"סנקציות המעכבות עוד יותר את הזרימה החופשית של הדולר בסחר העולמי ובפיננסים עשויות לעודד גיוון גדול יותר", הדגישו בסוכנות.‏

‏ביום שבת, הבית הלבן והרפובליקנים הגיעו סוף סוף להסכמה עקרונית להסרת תקרת החוב למשך שנתיים, תוך קיצוץ חלק מהוצאות הממשלה באותה תקופה, כדי למנוע חדלות פירעון קטסטרופלית על החוב האמריקאי.

הצדדים עמדו במבוי סתום במשך חודשים סביב נושאים מסוימים, דבר שעורר חששות מפני מפולת בשווקים העולמיים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סיכם אמש (ראשון) עם יו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי על הסכם תקציבי להשעיית תקרת החוב בסך 31.4 טריליון דולר עד ה-1 בינואר 2025, ואמר כי ההסכם מוכן לעבור להצבעה בבית הנבחרים.

‏הדולר נחלש ביום שני, וירד ב-0.25% מול הין על רקע הירידה בכוח המשיכה של המטבע האמריקאי.

מדד הדולר אינדקס, המודד את ערכו של המטבע הירוק מול סל של מטבעות מרכזיים אחרים, ירד גם הוא מעט לסביבות ה-104.22.‏

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE