הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אל תבנו על הזדמנות נדל"נית: סן פרנסיסקו הופכת לאסון כלכלי עבור מלונות פאר שנוטשים
צמד רשתות מלונות הענק 'הילטון' ו'פארק 55' שביחד יש להן 2500 חדרים בסן-פראן בחרו לוותר על הנכסים ופשוט לנטוש את הבניינים!

מופע האימים של סן פרנסיסקו מתפוצץ לנגד עינינו בדרכים מפחידות, בלתי נשכחות ושונות לחלוטין בכל יום ויום.

ראשית, זה היה נדל"ן מסחרי: ועכשיו בעיר יש את שיעור המשרדים הפנויים הגבוה ביותר בארה"ב... ובתוך משבר קיומי זה של היעדר דיירים הממוקדים בטכנולוגיה, העיר מגלה שהיא לא יכולה אפילו למכור גורדי שחקים למשרדים במחיר של 80% הנחה על מחיר הרכישה, ואפילו במקרה הטוב - הנחה של 71% היא הכי הרבה שאפשר להשיג כפי שמדווח אתר 'זירוהדג''.

כמובן, זה לא רק נדל"ן מסחרי: מצב המגורים גרוע באותה מידה, כאשר מחירי הדירות בסן פראן יורדים כעת בקצב דו ספרתי שנה אחר שנה, ורק אסון ליברלי אחר, סיאטל, חווה מחירי דירות הצונחים מהר יותר.

אבל בעוד שאנו מצפים שההתמוטטות במחירי הדיור למגורים תאיץ, זה באמת הנדל"ן המסחרי בו נמצאת הפצצה המתקתקת, ולפי סיפור האימה האחרון משוק הנדל"ן המסחרי של סן פראן, נראה כי הבעלים של שניים מרשתות המלונות הגדולות בסן פרנסיסקו, מלונות הילטון סן פרנסיסקו יוניון סקוור, ופארק 55 - עצרו את תשלומי המשכנתא ומתכננים לוותר על הנכסים בהן שכנו חדריהן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כפי שמדווח ה-SF Chronicle, 'פארק הוטלס אנד ריזורטס' הודיעה ביום שני כי היא הפסיקה לבצע תשלומים על הלוואה בסך 725 מיליון דולר תוך שהיא מסרה את המפתחות לנכס לנושים ומצפה ל"הסרה הסופית של המלונות הללו" מהפורטפוליו שלה. החברה מסרה שהיא "תעבוד בתום לב עם שירותי ההלוואה כדי לקבוע את הדרך היעילה ביותר קדימה".

 "לאחר מחשבה ושיקול דעת רבים, אנו מאמינים שזה האינטרס הטוב ביותר עבור בעלי המניות של פארק להפחית באופן מהותי את החשיפה הנוכחית שלנו לשוק בסן פרנסיסקו".

"כעת, יותר מתמיד, אנו מאמינים שהדרך של סן פרנסיסקו להתאוששות נותרה מעוננת ומוארכת על ידי אתגרים גדולים - גם ישנים וגם חדשים", אמר תומס בולטימור ג'וניור, מנכ"ל פארק, בהצהרה.

אז כך... מלון הילטון הוא בן 1,921 החדרים - והוא המלון הגדול ביותר בעיר.

ופארק 55, הוא בן 1,024 חדרים והוא הרביעי בגודלו בעיר - ויחד הם מהווים כ-9% ממלאי המלונות בעיר.

המלונות עלולים להילקח על ידי מלווים או להימכר לקבוצה חדשה כחלק מתהליך העיקול, אם כי לא ברור מי ירצה להכניס אפילו דולר אחד של הון עצמי לנכס.

'פארק הוטלס אנד ריזורטס' מצפה לחסוך למעלה מ-200 מיליון דולר בהוצאות הוניות בחמש השנים הקרובות לאחר הוויתור על המלונות, ולהנפיק דיבידנד מיוחד לבעלי המניות של 150 עד 175 מיליון דולר.

החשיפה של החברה תתרחק מסן פרנסיסקו לכיוון שוק הוואי בעל הצמיחה הגבוהה יותר (בהצלחה עם זה). 

אגב, פארק 55 נמצא במרחק של רחוב ממרכז 'ווסטפילד סן פרנסיסקו' (הקניון ממנו יוצאת נורדסטרום גם), והאזור שבו נהרג בנקו בראון, גנב לכאורה, בירי מחוץ לסניף של 'וולגרינס' בחודש אפריל.

בלוקים בקרבת מקום מלאים גם בחלונות ראווה ריקים, מכיוון שתנועת התיירים והמקומיים לא התאוששה לחלוטין וכנראה לעולם לא תתאושש.

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE