הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אושרו תוכניות להעלאת מחיר החשמל ל-16 מיליון תושבים בצפון קליפורניה
חברת PG&E תעלה את חשבון החשמל החודשי הממוצע, ככל הנראה ב-25 דולר, כדי להטמין קווי מתח גבוה ובכך להפחית את הסיכויים שתפרוץ שריפת יער

חשבון החשמל הממוצע של כ-16 מיליון תושבי צפון קליפורניה צפוי להתייקר לאחר שהרשויות במדינה אישרו את המהלך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

חברת החשמל Pacific Gas & Electric, או בקיצור PG&E, מספקת חשמל ב-181 קמ"ר בצפון ומרכז קליפורניה. בימים אלו מסתיימת ביקורת שנערכת אחת לארבע שנים ע"י ועדה מיוחדת של המדינה, שתפקידה לבחון, בין היתר, האם להתיר לחברה להעלות את מחיר החשמל ומה היא יכולה לעשות עם הכסף.

הוועדה אישרה שתי הצעות שהוגשה ע"י PG&E, אך נציגיה אמרו שהם לא יודעים לומר בוודאות בכמה חשבון החשמל צפוי להתייקר. ככל הנראה, מדובר בפחות ממה ש-PG&E ביקשה תחילה: מספיק כדי לרשום עלייה של 26% לרווחים). במקום, הוועדה אמרו ששתי הצעות יעלו את הרווחים של PG&E ב-13%.

לפי ההערכות, הצעה אחת תעלה את חשבון החשמל הממוצע ב-28 דולר לחודש עד שנת 2026, ואילו השנייה תעלה את החשבון החשמל הממוצע ב-24 דולר בחודש. ב-PG&E סירבו לאשר את הסכומים.

 

אמש באוקלנד (צילום: AP)

 

לפי המסכים שהוגשו ע"י PG&E, מטרת ההתייקרות היא לממן פרויקט להטמין קווי מתח באורך כולל של 3,400 ק"מ, וזאת במטרה לצמצם את שריפות היער שפורצות כאשר קווי המתח קורסים כתוצאה מרוחות חזקות.

על אף שמדובר בפרויקט יקר ויידרשו שנים רבות על מנת להשלימו, ב-PG&E אומרים שזו הדרך היחידה לוודא ששריפות יער הרסניות לא יפרצו כתוצאה מקריסת תשתיות.

החלטה סופית צפויה להתקבל בתחילת חודש נובמבר, כאשר הוועדה תתכנס שוב.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE