הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תוחלת החיים בארה"ב נמצאת בשפל של כמעט שלושה עשורים
ארצות הברית משקיעה בבריאות יותר מכל מדינה מפותחת אחרת – ועדיין נמצאת בתחתית הרשימה, שכן ממוצע החיים צנח ל-76.4, מספר שלא נראה כמותו מאז אמצע שנות ה-90

תוחלת החיים של האמריקאים צנחה לרמות הנמוכות ביותר מזה כמעט שלושה עשורים – כך על פי נתונים חדשים ומדאיגים של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).

עם ממוצע של 76.4 שנים, ארצות הברית נמצאת למטה ברשימה לעומת כל המדינות המפותחות, והיא הוצבה במקום ה-34.

על פי הדיווחים, הפעם האחרונה שבה דווח על תוחלת חיים כה קצרה בארה"ב, הייתה בשנת 1996.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ברחבי העולם המודרני, שיעור תוחלת החיים הממוצע הוא 80.3 שנים, כאשר שוויץ תפסה את המקום הראשון עם 83.9, ולטביה סגרה את הרשימה מלמטה, עם 73.1 שנים.

ה-OECD מצא כי באופן כללי, בגלל מגפת הקורונה, תוחלת החיים הממוצעת ברחבי העולם ירדה ב-0.7 שנים. עם זאת, מאז השנה שעברה הקצב החל לעלות לאט. אך עוד לפני המגפה החיים התקצרו, בעיקר בקרב נשים.

הארגון ציין מחלות לב, שהוא הגורם המוביל למוות בקרב אמריקאים. גם שבץ מוחי היה בין הסיבות העקריות, השמנת יתר וסוכרת (שצפויים להכפיל את עצמם עד שנת 2050), זיהום אוויר, עישון וצריכת אלכוהות.

הנתונים הראו כי בעוד שארה"ב מדורגת יחסית טוב ממדינות אחרות באחוז המעשנים, היא לא מצטיינת בשיעור צריכת האלכוהול בהשוואה למדינות מפותחות אחרות.

גם שיעור השמנת היתר בארצות הברית הוא מהגרועים בעולם, וכבר שנים הדבר נחשב כמפגה של ממש.

"אנחנו אולי אחת המדינות העשירות בעולם, ובוודאי שאנחנו מוציאים יותר מכל מדינה אחרת על שירותי בריאות, ועדיין האמריקאים חולים יותר ומתים יותר מוקדם מאנשים בעשרות מדינות אחרות", אמר ד"ר סטיבן וולף בהודעה לעיתונות.

"אפילו אמריקאים עם התנהגות בריאותית טובה, כלומר אלה שאינם שמנים או לא מעשנים, נראים כבעלי שיעור חולי גבוה לעומת בני גילם במדינות אחרות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE