הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נכנע ללחץ: ה'וושינגטון פוסט' מחק קריקטורה המציגה את האכזריות של חמאס
ציור המציג את אחד מבכירי ארגון הטרור משתמש בילדים ובנשים כמגן אנושי ומאשים את ישראל, נחשב בעיני חלק מהקוראים הפרוגרסיבים כ"גזעני" ו"אנטי-פלסטיני"

עיתון ה'וושינגטון פוסט' מחק קריקטורה שפורסמה באתר האינטרנט, ולפני כן במהדורה המודפסת של יום רביעי, שהציגה את אחד מבכירי חמאס משתמש בילדים ובנשים כמגן אנושי, בעודו אומר: "איך ישראל מעזה לתקוף אזרחים".

העיתון, מהמשפיעים בארצות הברית ובעולם, נכנע ללחץ ציבורי שטען כי המסר של אותו ציור הוא "גזעני" ו"אנטי-פלסטיני".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקריקטורה שפורסמה ונמחקה בשל טענות ל'גזענות'

 

האמן העומד מאחורי הקריקטורה הוא מייקל רמירז, שספג ביקורות חריפות מצד אחדים שראו בציור תיאור מפלה של אחד מבכירי חמאס.

אחרי שהתמונה נמחקה, עורך מדור הדעות של מערכת ה'וושינגטון פוסט', דיוויד שיפלי, התנצל בפני הקוראים על אישור פרסום הקריקטורה: "התגובות שכנעו אותי שפספסתי משהו עמוק ומפלג, ואני מתחרט על כך".

"המדור שלנו נועד למצוא מאפיינים משותפים, להבין את הקשרים שמחזיקים אותנו יחד, אפילו בזמנים האפלים ביותר", המשיך שיפלי, שטען כי הציור נועד תחילה לשמש כסאטירה, אך הביקורת גרמה לו להבין שהפרסום נוגד את 'רוח' המדור שלו.

אחד המכתבים הזועמים שנשלחו למערכת טענו: "הקריקטורות משתמשות בסטריאוטיפים גזעיים שהיו פוגעניים ומטרידים. הצגת ערבים עם מאפיינים מוגזמים והצגת נשים בתפקידי גנאי, למעשה מנציחים גזענות והטיה מגדרית, וזה ממש לא מתקבל על הדעת".

 סוזן ואן ג'ונס, עמיתת מחקר באונ' פרינסטון, כתבה במכתב נפרד: "אני חוקרת דת ותקשורת, ואני מזהה תיאור גזעני עמוק ואכזריות ברברית כלפי נשים וילדים... אין זה אינפורמטיבי, מועיל או מעורר מחשבה להסתכל על הסכסוך הזה דרך משקפיים של קולוניאליסטים מהמאה ה-19".

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE