הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שחרור חיילים וחיילות: דיונים על המשך עסקת החטופים
ראשי המוסד וה-CIA וגורמים נוספים מנהלים דיונים בקטאר לגבי אפשרות להרחבת הסכם הפסקת האש, במסגרתו ישוחררו חטופים נוספים שעד כה לא נכללו בעסקה

בעוד מספר שעות תחל הפעימה השישית של שחרור החטופים הישראלים – ובמקביל ישנם דיווחים כי חמאס הציע להאריך עוד את העסקה ולשחרר חיילים וחיילות.

ה'וושינגטון פוסט' פרסם דיווח המגיע מחדרי הדיונים בקטאר, שם מתנהלות שיחות עם ראש המוסד הישראלי דוד ברנע, מנהל ה-CIA ויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי וגורמים קטארים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

חמאס הציע להמשיך בהפסקת האש, ולאחר שחרור הנשים והילדים – חמאס הציע לשחרר חטופים שעד כה לא נכללו בעסקה, שהופרדו לחמש קטגוריות: חיילות צה"ל, גברים מעל גיל מילואים, חיילי מילואים, חיילים בשירות סדיר, וגופות של ישראלים שנרצחו במתקפה על יישובי העוטף, או שנרצחו במהלך השבי בעזה.

בדיווח של העיתון, נטען כי בקטגוריות הללו ישנם יותר ממאה ישראלים. עם זאת, הפרטים אינם ברורים וככל הנראה שכעת מתנהל משא ומתן לגבי הפרמטרים השונים, כמו כמה חטופים ישוחררו בכל יום ובתמורה לכמה, ואילו, אסירים פלסטינים.

גורם ישראלי אמר ל'וושינגטון פוסט' כי ירושלים מוכנה לשקול את ההצעה של חמאס, אך הדגיש כי ההפוגה "לא תוביל להפסקת אש קבועה. המטרה היא להרחיק את חמאס משלטונו בעזה נותרה היעד קריטי עבור ישראל".

כאמור, אם הכל יתנהל כשורה, בשעות הקרובות תצא לפועל הפעימה השישית וצפויים להשתחרר עוד עשרה בני ערובה ישראלים, ששמותיהם הועברו לגורמים הרלוונטים. מקור ישראלי אמר לתקשורת כי ישנו צפי שהעסקה תוארך בעוד שלושה ימים לפחות, כדי לנסות ולהוציא לחופשי כמה שיותר נשים וילדים שנמצאים למעלה מ-50 יום במנהרות הטרור.

עד כה, שוחררו 61 ישראלים שנחטפו, 20 אזרחים זרים – רובם תאילנדים, ובמקביל ישראל שחררה 180 אסירים פלסטינים.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE