הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוברים למעשים: סטודנטים יהודים תבעו את אוניברסיטת קליפורניה
תביעה פדרלית הוגשה נגד המוסד האקדמי וההנהלה שלו, בטענה שהם מאפשרים לאנטישמיות להתפשט ברחבי הקמפוס ונכשלים בלהגן על הסטודנטים שלהם

סטודנטים יהודים הגישו תביעה פדרלית נגד אוניברסיטת קליפורניה בברקלי והנהגתה, בגין מה שהם מכנים התרת "התפשטות של אנטישמיות במשך שנים ובאופן בלתי מובקר"

לפי התביעה שהוגשה ביום שלישי לביהמ"ש המחוזי בסן פרנסיסקו, השנאה נגד יהודים "עלתה על גדותיה" לאחר המתקפה של ארגון הטרור חמאס על ישראל, ומאשימה את ברקלי וביה"ס למשפטים ב"חוסר מעש" אל מול ההשתוללות האנטישמית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

התובעים המייצגים את הסודנטים היהודים ציינו כי למעלה מ-20 קבוצות סטודנטים אוסרות על דוברים או אורחים שהם ציונים או כאלה שלא מוכנים להתנער מישראל.

הטענה היא שהאיסור הזה נובע מאנטי-ציונות, שהיא סוג של אנטישמיות, וזו אפליה ברורה מכיוון שכמעט כל היהודים מזדהים כציונים או מאמינים במדינת ישראל. התובעים תקפו את "ההתנייה ליהודים להשתתף בפעילויות רק אם יוותרו על מרכיב מרכזי בזהות שלהם", ואמרו כי אם הייתה דרישה כזו "לתלמיד אחר על בסיס גזע, מוצא אתני, מגדר או זהות מינית", הדבר לא היה מתקבל.

מאז ה-7 באוקטובר האנטישמיות משתוללת במוסד האקדמי, כפי שנכתב בתלונה שציינה מקרים רבים של איומים, הטרדות ואלימות פיזית נגד תלמידים יהודים.

לדוגמה, באחת מההפגנות הפרו-פלסטיניות הרבות שהתקיימו באונ' ברקלי, יהודי שהיה עטוף בדגל ישראל הוכה בראשו בבקבוק מים ממתכת על ידי שני מפגינים. יתרה מכך, סטודנטים ופרופסורים יהודים מקבלים עשרות הודעות שנאה הקוראות לרצוח את היהודים.

המפגינים, שקוראים ל"אינתיפאדה" ו"מהנהר ועד הים – פלסטין תהיה חופשית", שיבשו מפגש תפילה של סטודנטים יהודים, שמדווחים על פחד ללכת לשיעורים.

ההשתוללות נגד סטודנטים יהודים אינה שמורה רק לאוניברסיטת קליפורניה, אלא בעשרות מוסדות אקדמים ברחבי ארצות הברית. משרד החינוך חוקר שלוש מכללות בניו יורק – קולומביה, קורנל וקופר יוניון, ועוד מספר מוסדות, בשל תלונות על אנטישמיות.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE