הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
להודות על מה שיש בשעת מלחמה
חשיבה חיובית מסייעת לבניית הרגל של דפוסי חשיבה חיוביים, הינה מספר תרגילים שיסיעו לכם

מאת: שירן שפיץ – מאמנת הורים "שותלת" תובנות ו"מצמיחה" משפחות

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשבוע שעבר נחגג כאן חג ההודיה. לרעיון של 'להודות על מה שיש לי בחיים' נחשפתי לראשונה כשהגעתי לכאן, לפני 16 שנה, אז הצטלבו דרכי לשולחן חג ההודיה. בשבילי זאת היתה תגלית!
ראשית, זהו חג חילוני ואלוהים יודע שחסר לנו כאלו בישראל. בעוד בחגים שלנו אנחנו מציינים מלחמה ביוונים או יציאה מעבדות במצרים… תודו שזה מרענן לחגוג חג שעיקרו הוא הכרת תודה.
בשבילי, כמאמנת הורים, החג הזה הוא חג אימוני של הוקרות, והיום, בשעת מלחמה, אני חושבת שהחג הזה תופס אותי במקום מאוד רגיש, שאני יכולה להודות על דברים הכי קטנים, כמו לקחת נשימה ועד אחדות של העם היהודי, שמשאיר אותי כל יום בעיניים דומעות מהתרגשות.
רובנו רגילים לחוות את היום יום בתלונות, בכעסים ובהתמקדות במה שאין לנו או שלא מצליח לנו.
ואם ניקח את זה למקום המשפחתי, אז בואו נודה באמת, יש את הזוגיות שחלמנו שתהיה ויש את מה שקורה בפועל, ובזוגיות כמו בזוגיות יש עליות וירידות וככה גם לגבי הילדים שלנו.
כשילד נולד, נולדים לנו בעצם שני ילדים: הילד שחלמנו עליו, והילד שנולד, והרבה פעמים יש פער ביניהם שאנחנו ההורים צריכים להכיל, אבל לתבנית החשיבה הנגטיבית הזאת יש השלכות נגטיביות רבות עלינו ועל התוצאות שאנחנו מקבלים בתחומי החיים השונים.
מכירים את זה שברגע שהחלטתם להתגרש, אתם שומעים מסביבכם עוד אנשים עם בעיות בזוגיות או אם החלטתם על טיול משפחתי שווה, פתאום אתם שומעים על עוד כמה משפחות שחושבות על זה וגם ירצו להצטרף?
כך עובד המוח האנושי שלנו. על מה שנשים את הפוקוס במחשבה, זה מה שנחווה בעולם או במילים אחרות האנרגייה זורמת לאן שתשומת הלב מופנית.

אימון אישי
חשיבה חיובית מסייעת לבניית הרגל של דפוסי חשיבה חיוביים ומקדמים. כשהתפיסה משתנה, גם הדרך בה אנחנו חווים את היום יום משתנה וגם התוצאות והחוויות שאנחנו נקבל בחיים שלנו. יש סוגים שונים של פלוסים ואחד הנפוצים באימון אישי לחיים נקרא הוקרה.
זהו כלי אימוני של נתינת הוקרה לעצמנו על עצם עשיה, ללא קשר או תלות בתוצאה שאני מקבל. החיזוק שאני נותן לעצמי באמצעות הוקרה מייצר מוטיבציה להמשך הדרך. שום דבר אינו מובן מאליו ולכן נוקיר כל פעולה של עשייה והישג שלנו באופן יומיומי כחלק של תרגול חשיבה חיובית.
זה קל להודות על מה שיש, על הדברים הטובים. למרות שבחדר אימון אני מגלה שגם בזה מרבית האנשים מתקשים. האתגר הגדול הוא לתרגל חשיבה חיובית בזמן מלחמה.
בין אם היה לנו יום נפלא או נורא, בסופו של יום תמיד נוכל להתמקד בשלושה פלוסים.
תרגול ממושך ייצור שינוי תפיסתי ונתחיל להסתכל (וגם לתקשר החוצה) את מה "כן" במקום את מה ש"לא". אימון על חשיבה חיובית יכול להפוך שלילי לחיובי ואפילו צרה לברכה. למשל, נוכל להודות על האתגרים איתם אנחנו מתמודדים כי בזכותם אנחנו מתחשלים ומתעצבים. בסופו של דבר האושר שלנו מגיע לא בהכרח כתוצאה מהשגת משהו שאין לנו אלא מההכרה וההערכה של הדברים שיש לנו.

תרגלו עם ילדיכם הודייה על מה שיש בחיים בכל לילה
לפני השינה נסו לתרגל יחד 3 דברים טובים שקרו ושמחים שקרו לכם או שעשו בשבילכם ביום שהיה.
מומלץ לכתוב אותם אך בהחלט אפשר גם לציין אותם בעל פה. במהלך היום יום הוקירו כל עשייה שלכם, הישג, או התקדמות. אל תעשו הבדלה בין דברים קטנים לגדולים, מאחר ועבור המוח הם היינו הך. כמו כן, אל תשכחו להוקיר תודה גם על הדברים שאתם רגילים לקחת כמובן מאליו. כי שום דבר בחיים שלנו אינו מובן מאליו.

נזכיר לכם שאם אתם רוצים לחדד לילדים שלכם את נושא הכרת התודה, אתם הצינור שלהם, תתחילו להוקיר תודה בקול רם ותראו איך הם עושים זאת גם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE