הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקשר הישיר בין סקוואט - לבריאות המוח
כאשר אורח החיים המודרני, בו אנשים מבלים את רוב היום בישיבה, ידוע כמגביר את הסיכון לחלות בדמנציה - מחקר חדש מצא דרך קלילה לשמרו על הבריאות הקוגניטיבית

היתרונות לפעילות ספורטיבית הם אינסופיים – ומחקר חדש מצביע על כך שאפילו דקה אחת ביום של סקוואטים במהלך תקופה ממושכת של ישיבה, יכולה לעזור לשמור על בריאות המוח.

המחקר התייחס להשפעות השליליות של ישיבה או שכיבה, כמו הגברת הסיכון לחלות בדמנציה, מה שמאפיין את אורח החיים המודרני. וכך, אם ביום יום שלכם אתם נוטים לשבת הרבה, תנסו לקום כל כמה זמן ולבצע סקוואטים במשך דקה אחת – הדבר יכול לעזור לכם פלאים לבריאות הקוגניטיבית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

החוקרים בדקו את השפעות התרגיל הספציפי הזה על קבוצה של מבוגרים צעירים, שישבו במשך שלוש שעות ממושכות. לאחר מכן הם ישבו שלוש שעות נוספות, אך ביצעו סקוואטים כל 20 דקות.

במהלך המחקר, הצוות מדד את לחץ הדם, קצב הלב ופעילות המוח דרך עורך הצוואר במרווחים של 10 דקות, שעה, שעתיים ושלוש שעות. לאחר מכן, המשתתפים עברו מבחנים למדידת קוגניציה.

בין הבדיקות המשתתפים ביצעו את מבחן Stroop, המבקש לציין את שמות הצבעים בהדפסים שהוגשו להם, כמו כחול, אדם, צהוב, שחור וירוק. אז, הם השלימו הערכה נוספת שבדקה את היכולת שלהם להתחקות אחר שילובים אלפאנומריים.

כאשר נבדקו לאחר הסקוואט, נמצא כי המשתתפים הצליחו להשלים את המבחנים הרבה יותר מהר, כאשר בפעמים שעברו את המבחנים ללא הפעילות הגופנית הם דיווחו על עייפות וקשיי ריכוז.

וכך, המסקנה היא שאם אתם יושבים הרבה במהלך היום – שימו לכם תזכורת כל חצי שעה, ואפילו שעה, וקומו לדקה אחת של סקוואט.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE