הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גלולה לגברים למניעת הריון? נראה שזה קרוב מתמיד
קבוצה של גברים התנדבה לניסוי הנערך בבריטניה, והחלה ליטול את הגלולה הלא הורמונלית שמטרתה להפסיק את ייצור הזרע - בהליך שהוא הפיך בקלות

האחריות למניעת הריון עשויה להפוך בקרוב לעניין משותף, כאשר מספר גברים בריטים הפכו לראשונים בעולם ליטול גלולה חדשה נטולת הורמונים.

קבוצה של 16 גברים התנדבו לניסוי במרפאה בנוטינגהאם והחלו לקחת את התרופה, הנקראת בשלב זה YCT-529, שמטרתה לעצור את היווצרות הזרע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הגלולה אמורה להפסיק את היווצרותו של חלבון בשם קולטן חומצה רטינואית אלפא, RAR-alpha, ולמנוע ממנו להפוך לויטמין A. וכך, מקווים המדענים, היווצרות הזרע באשכים תיפסק – אם כי יהיה מדובר במצב הפיך בקלות, אם כאשר וגברים יחליטו שהם רוצים להביא ילדים לעולם.

הניסוי כאמור מתרחש בבריטניה, אך התקופה עצמה נמצאת בפיתוח כבר 20 שנה, על ידי פרופסור גונדה גאורג מאוניברסיטת מינסוטה. "החידוש האחרון בתחום אמצעי המניעה, הייתה הגלולה למניעת הריון לנשים – וזה היה לפני יותר מ-60 שנה", אמרה הפרופ'.

"העולם מוכן לאמצעי מניעה לגברים, וגלולה ללא הורמונים היא הדבר הנכון לעשות בהתחשב במה שאנחנו יודעים על תופעות הלוואי שנשים סובלות מהגלולות במשך עשרות שנים", המשיכה גאורג, והסבירה: "בחרנו במודע לעכב את מסלול של הויטמין A באשך, מכיוון שכמעט 100 שנות מחקר אימתו את הדרך, והראו שמדובר בהליך הפיך".

עד כה, מחקרים הראו כי התרופה הייתה יעילה ב-99% במניעת הריונות של עכברים, ועבור קופים היא הפחיתה את ספירת הזרע כבר לאחר שבועיים.

עד כה, גלולות לגברים למניעת הריון שפותחו – השתמשו בחומרים הורמונליים כדי לדכא את הטסטוסטרון מה שימנע ייצור זרע. עם זאת, הדיכוי לא עוצר לחלוטין את הייצור, וישנן תופעות לוואי חמורות כמו עלייה דבסיכון למחלות לב ועוד.

אקאש בקשי, מייסד שותף ומנכ"ל החברה, אמר כי "אנו מאמינים שזה יהיה אטרקטיבי לגברים, שרובים רואים במניעת הריון כאחריות משותפת, למרות האפשרויות המצומצמות... מחסור באפשרויות מחזק את התפיסה בת מאות השנים, שמניעת הריון היא 'אחריותה של האישה'. זה לא".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE