הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רופאים בביקורת קשה ואישית על קים קרדשיאן
כוכבת הריאליטי חשפה שיש לה במשרד מיטת שיזוף, מה שזעזע רופאי עור רבים שהזכירו לה כי אחותה, קלואי, סבלה מסרטן העור

טרנד הטיקטוק החדש, בו אנשים צוחקים על סטיגמות נפוצות הקשורות אליהם או לקבוצה אליה הם משתייכים, מספק סרטונים משעשעים למדי – אך גם יוצר דיון על נושאים חשובים, כאשר קים קרדשיאן מצאה את עצמה בלב אחד מהם.

כוכבת הריאליטי פרסמה סרטון כחלק מהטרנד, שם היא חשפה כי יש לה מיטת שיזוף במשרד שלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אבל רופאי העור לא יכלו לשתוק, והם השתמשו בפלטפורמה כדי להזהיר אותה מפני הסיכונים הבריאותיים הרבים במכונות שיזוף – ועוד יותר לאור ההיסטוריה המשפחתית שלה של סרטן העור מלנומה.

מחקרים רבים כבר הוכיחו ששיזוף במכונה מעלה את הסיכון לפתח שני סוגי סרטן העור קרצינומה, שהם הנפוצים ביותר, כאשר הסיכון גובר ב-58% לסרטן בתאי קשקש ו-24% בתאי בסיס.

לכן, קים בת ה-43 ספגה ביקורת רבה על כך שהיא משווקת ומעודדת את השימוש במיטות שיזוף, ויכולה לגרום למיליוני מעריצים לפעול כמוהה.

רופא העור ד"ר סקוט וולטר, מדנבר, אמר: "קים, עם כל הכבוד, אבל למה יש לך מיטת שיזוף כאשר לאחותך יש היסטוריה של מלנומה?", בעודו מתכוון לקלואי קרדשיאן.

 

 

"אם יש לך היסטוריה משפחתית של זה, הסיכון שלך לחלות במלנומה עולה ב-74%. וזה נוסף על הסיכונים הידועים לשיזוף במיטות. אז בואי לא נקדם מכונות שיזוף", אמר הד"ר, והוסיף: "אין דבר כזה שיזוף בטוח".

ד"ר אמנה אדל, רופאת עור מלונדון, הגיבה לסרטון של קים באימוג'י בוכה, והתגובה הראשונה לכך הייתה של גולשת אחרת: "תודה לך!! הייתי צריכה לגלול הרבה למטה עד שמצאתי תגובה כמו שלך. כבר לפני שנים שזה נאסר באוסטרליה בגלל נזק לעור או סיכון לסרטן העור".

מעריצים אחרים מיהרו להגן על קים, והציעו שהיא משתמשת במכונה כדי לטפל בפסוריאזיס שלה, מחלת עור שיוצרת קשקשים בנוקודת שונות בגוף. אמנם יש כאלה שמאמינים שקרני UVB מסייעות בניקוי הפסוריאזיס, אבל רופאים כבר הדגישו כי טיפול זה לא מומלת בגלל הסיכון לסרטן.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE