הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הרגשנו כמו בגרמניה הנאצית": משפחה יהודית מניו יורק תובעת 40 מיליון דולר מג'ט בלו
החופשה החלומית בארובה הפכה לפני שנתיים לסיוט עבור בני זוג וחמשת ילדיהם אשר סולקו מטיסת החזרה כאשר לטענתם הדבר נעשה על רקע אנטישמי מצד עובדי חברת התעופה. כעת הם דורשים על כך פיצוי בסכומי עתק

בני זוג יהודים מקווינס טוענים כי הם ומשפחתם סולקו מטיסת ג'ט בלו שהמריאה לניו יורק על רקע מוצאם. כתוצאה מכך, הם הגישו תביעה בסך 40 מיליון דולר כנגד חברת התעופה. 

התקרית המדוברת התרחשה בדיוק לפני שנתיים, אז מיכאל נקטלוב, אשתו מרים יושנייב וחמשת ילדיהם, היו בדרכם חזרה מחופשה בארובה, כאשר ומשפחה יהודית נוספת סולקה גם כן מהמטוס. 

על פי כתב האישום, בני הזוג שהינם יהודים חרדים, מטבע הדברים, היו לבושים בלבוש אורתודוקסי שלא ניתן להתבלבל לגביו. כמו כן, מידי פעם, הם דיברו בינהם בעברית.

לדברי בני הזוג, כבר מהרגע הראשון הם היו תחת התחושה שצפויות להם בעיות לאחר שעובדי הדלפק בחברת התעופה נעצו בהם מבטים נגעלים ומזלזלים.

בהמשך נכתב כי רגע לפני ההמראה, המטוס חזר לפתע לשער היציאה. כאשר יושנייב שאלה את הדייל מה הסיבה לכך, היא נענתה בגסות בניחוח אנטישמי כי "המסכה שלך לא מכסה את האף" (כרמז לסטיגמה על אף גדול) ומיד לאחר מכן הוא דיווח על המושב שלה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כתוצאה מכך, אם המשפחה נדרשה להתפנות מהמטוס בתואנה כי לא עטתה מסכה, ודרישה דומה הופנתה כלפי המשפחה היהודית הנוספת שהייתה גם כן בטיסה.

כאשר שאלה האם מדוע מפנים אותה מהמטוס נאמר לה בצעקות כי אם היא ובני משפחתה לא יצאו, יהיה צורך לפנות את המטוס כולו. 

"באותו הרגע הרגשתי שאנחנו בגרמניה הנאצית, כאשר מבודדים אותנו, משמיצים אותנו ומשליכים אותנו לאשפתות", סיפר אב המשפחה. 

מחברת התעופה נמסר בתגובה: "אנחנו לא סובלים אפליה מכל סוג שהוא, אנחנו מתייחסים ברצינות לכל הטענות ונפעל להבין היטב את העובדות של מה שקרה באירוע הזה".

 

 

16% לא
84% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE