הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוז בקליפורניה הכריז על בדידות כמצב חירום בריאותי – ומאשים את הקורונה
מועצת המחוז הסמוך לסן פרנסיסקו הסכימה פה אחד כי הבדידות היא משבר בריאות הציבור, "שההשפעות שלה דומות לעישון חפיסת סיגריות ביום"

מחוז סן מטאו, הממוקם באזור מפרץ סן פרנסיסקו בקליפורניה, הכריז על משבר בריאות הציבור בגלל התופעה המדאיגה – בדידות.

ב-30 בינואר, מועצת סן מטאו קיבלה את ההחלטה פה אחד להכריז על מצב חירום.

"מחוז סן מטאו היה הראשון במדינה שהכריז על בדידות כמשבר בריאות הציבור, זאת לאחר שמועצת המפקחים קיבלה פה אחד את ההחלטה", כתב דיוויד קאנפה ברשת החברתית X, טוויטר לשעבר. "לבדידות יש השפעה עמוקה על הבריאות, וההשפעות שלה דומות לעישון חפיסת סיגריות אחת ביום".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

בתוך כך, קנאפה אמר שהוא קורא לשאר מחוזות קליפורניה לפעול נגד הבעיה שהחמירה מאוד מאז הקורונה, ואף לפתוח עמדה בממשל: "שר הבדידות". זה יעזור לאלה "אשר סובלים בשתיקה בלשחזר קשרים משמעותיים שאבדו במהלך המגפה".

המנתח הכללי של ארה"ב, ויווק מרת'י, הדגיש בעבר עד כמה הבדידות יכולה להוביל לבעיות בריאותיות רציניות, כולל התקפי לב, דיכאון, השמנת יתר, ירידה קוגניטיבת, דמנציה ומוות מוקדם.

עם פרסום ההחלטה של סן מטאו, הוא פרסם הודעת תמיכה: "כשפרסמתי את הייעוץ הרפואי שלי בנושא בדידות, ציינתי מה ממשלות מקומיות יכולות לעשות כדי לקדם חיבור בין אנשים... תודה למחוז סן מטאו על כך שהפך למחוז הראשון בארצות הברית שמכיר בבדידות כמצב חירום לבריאות הציבור".

ד"ר דיוויד קמפבל, מנהל קליני במתקן לטיפול בהתמכרויות ובריאות הנפש באורגון, הסכים עם הצעד של המחוז בגולדן סטייט: "בארה"ב של ימינו... בדידות היא לחלוטין מצב חירום לבריאות הציבור, וההשלכות הן קשות הן לבריאות הנפשית והן לפיזית".

"על מנת להילחם בבדידות בעולם דיגיטלי, עלינו להעריך מחדש את היחסים שלנו עם המדיה חברתית והתחום הווירטואלי, לחזק קהילות חברתיות, להגביר מאוד את המודעות לבריאות הנפש ולהפחית חסמים, לעודד מעורבות אזרחית ולשפר את מערכות התמיכה החברתיות", המליץ.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE