הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קרוב ל-90 אחוזים מהאמריקאים סבורים שביידן אינו כשיר לכהן כנשיא"
סקר קטסטרופלי עבור המפקד העליון, כאשר אפילו בעלי ברית קרובים כהילרי קלינטון מטילים ספק בכשירותו המנטלית לקראת נובמבר 2024

סקר שנערך לאחר השבוע הגרוע ביותר של שלושת שנות נשיאותו מצא ש-86 אחוזים מהאמריקאים לא מרגישים שג'ו ביידן במצב לכהן כהונה נוספת.

הסקר של ABC News/Ipsos בוצע בשבת, לאחר דו"ח של היועץ המיוחד לחקר תקרית המסמכים שהושארו במוסך ביתו אשר תיאר את ביידן כ"קשיש עם זיכרון גרוע", ואחרי שהנשיא צעק בכעס על כתבים על ששאלו שאלות בנושא.

הסקר מצא גם כי 73 אחוזים, כמעט שלושה רבעים, מהדמוקרטים חושבים שביידן מבוגר מכדי לכהן, ו-91 אחוזים מהעצמאים מרגישים כך.

מבקרים טענו כי חדשות ABC ניסתה להסוות את הדעיכה הקוגניטיבית של ביידן על ידי אמירה כי טראמפ "מבוגר מדי לרוץ".

במקום להתמקד בנתונים לגבי ביידן, הנשיא המכהן, הדו"ח מתרחב וכולל את טראמפ, ומציין כי "הנתון כולל 59% מהאמריקאים שחושבים שגם [ביידן] וגם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מבוגרים מדי ו-27% שחושבים שרק ביידן זקן מדי".

 עוד נכתב כי "62% מהאמריקאים חושבים שטראמפ, בן ה-77, מבוגר מכדי לכהן כנשיא", ולאחר מכן הם ממשיכים להתמקד בכך שטראמפ נמצא תחת אישומים פדרליים.

בתחתית המאמר קבורים ממצאי הסקר בהם מתברר כי רוב האמריקנים מאמינים שטראמפ יעשה עבודה טובה יותר בטיפול בהגירה ובגבול מאשר ביידן ב-44 מול 26 אחוזים, בטיפול בפשע (41%-28%), בכלכלה (43%-31%) ובאינפלציה (41%-31%).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כפי שהדגשנו קודם לכן, טראמפ קרא לביצוע מבחנים קוגניטיביים לכל מי שמתמודד בטענה שאם תשאל את ביידן מה מייצגת המילה MAGA "הוא לא יוכל להגיד לך", כי "המוח שלו לא עובד טוב מדי".

ההערות מגיעות בעקבות שבוע גדוש בדוגמאות שבהן החדות המנטלית של ביידן הכשילה אותו, מה שגרם אפילו לשמאלנים הכי נחושים במפלגה הדמוקרטית להודות שיש בעיה.

בינתיים, ביידן פרסם אתמול ידיעה בסופרבול באורך 30 שניות שהתלוננה על גודל אריזות הגלידה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE