הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבצעת הירי בכנסייה המפורסמת באמריקה רשמה על הרובה "תשוחרר פלסטין"
היורה בכנסייה של הכומר-הכוכב ג'ואל אוסטין בטקסס, כתבה "Free Palestine" על הרובה שלה לפני שפתחה באש לעבר המגה-כנסייה באזור יוסטון בה מתפללים 45,000 איש מדי יום ראשון

האישה אשר פתחה באש לעבר המגה-כנסייה של הכומר ג'ואל אוסטין הממוקמת ביוסטון הינה ג'נסי איבון מורנו, בת ה-36, על פי ה'יוסטון כרוניקל'. כמו כן, רשויות אכיפת החוק חשפו כי "Free Palestine" היה רשום על הנשק אשר שימש אותה במהלך המתקפה.

מורנו נכנסה לכנסיית לייקווד קצת לפני השעה 14:00 כשהיא מלווה בילד, ככל הנראה כבן 4 או 5, והחלה לפתוח באש בניסיון לחדור אל תוך אולם התפילה.

שני קצינים שלא בתפקיד אשר עבדו במקום כמאבטחים - אחד שוטר מיוסטון, והשני, סוכן במחלקת המשקאות האלכוהוליים של טקסס - השיבו באש, וחיסלו את מורנו, כך מסר ביום ראשון מפקד משטרת יוסטון, טרוי פינר.

למרבה הצער גם הילד שהיה עימה נורה, והוא מאושפז כעת במצב אנוש.

כשנשאל אם הילד נורה על ידי אחד הקצינים, פינר סירב להעלות השערות, אך אמר: "הנקבה ההיא, החשודה, העמידה את הילד הזה בסכנה. אני הולך להטיל עליה את האשמה הזאת".

הקשר של מורנו לילד לא ברור נכון לכתיבת שורות אלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: הניו יורק פוסט)

 

מורנו הינה בעלת עבר פלילי לאחר שנעצרה ב-2005 תחת השם ג'פרי אסקאלנטה, מה שמעלה תהייה לגבי האפשרות שהיורה ביצעה מעבר מגדרי או ניתוח לשינוי מין לפני או אחרי ניסיון המתקפה.

בעוד שרשויות אכיפת החוק סיפרו לרשת ABC על מדבקת ה"תשוחרר פלסטין" שהוצמדה לרובה, המניע לירי עדיין לא ברור באופן סופי, והמשטרה עדיין חוקרת זאת.

החוקרים בודקים גם את היסטוריית המעצרים של מורנו, מכיוון שהם מאמינים שביצעה בעבר עבירות פליליות נוספות.

סרטון מצמרר תפס את תחילתו של הטקס שנערך בשפה הספרדית ושנקטע לפתע על ידי המטח.

החוקרים מסרו כי ייתכן שמורנו הספיקה לירות לא פחות מכ-12 כדורים בתוך הכנסייה לפני שחוסלה.

 

סרטון המתעד את רגעי הירי:

 

 

בעודה מתבוססת בדמה, ורגעים לפני שמתה מפצעיה, מורנו שפכה חומר בלתי מזוהה על הרצפה ואמרה לשוטרים כי הטמינה פצצה במקום, אך בחיפושים שנערכו לאחר מכן בבית התפילה לא נמצא כל חומר נפץ.

אוסטין, בן ה-60, הנחשב לאחד המטיפים הידועים בעולם, אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביום ראשון כי הטרגדיה יכלה להיות הרבה יותר קשה לו הירי התרחש במהלך התפילות המוקדמות או המאוחרות של יום ראשון בבוקר, אשר מושכות קהל רב בהרבה.

"יכולתי רק לדמיין... אם זה היה קורה במהלך הטקס בשעה 11", אמר.

בכנסייה, שהוקמה על ידי אביו המנוח של אוסטין, משתתפים כ-45,000 איש בטקסים מדי שבוע, מה שהופך אותה למגה-כנסייה השלישית בגודלה באמריקה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE