הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-FDA אישר תרופה נגד אלרגיה לבוטנים, חיטה, חלב וביצים: "משנה חיים"
אלה הסובלים מהאלרגיות השכיחות ביותר יוכלו בקרוב לקחת זריקה של Xolair, שמטרתה להפחית את התגובה האלרגית הנובעת מחשיפה מקרית למזונות המסוכנים

אלרגיות למזונות כמו בוטנים, חלב, חיטה או ביצים הם מהמסוכנות ביותר מאחר שמדובר במצרכים שנמצאים ברוב המאכלים. לכן מדובר בחדשות טובות שמנהל המזון והתרופות אישר תרופה חדשה שתפתחית את חומרת התגובה האלרגית.

התרופה להזרקה בשם Xolair היא הראשונה שאושרה על ידי ה-FDA, והשימוש בה יהיה עבור ילדים ומבגורים כאחד, למעשה מגיל שנה ומעלה, כדי להפחית תגובות אלרגיות לאחר חשיפה בטעות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ד"ר רורברט א. ווד, מי שעמד בראש המחקר שהוביל לאישור שהתקבל, התרגש מהתוצאות ואמר שהתרופה הזו עשויה לשנות את חייהם של המוני אנשים עם אלרגיה למזון.

"אפשרויות הטיפול, מלבד המנעות קפדנית, היו מוגבלות מאוד עבור מיליוני אמריקאים עם אלרגיות חמורות. חייהם של אנשים אלה ובני המשפחות שלהם סובבים סביב חשש מחשיפה מקרית למוצרים אלרגנים, כאשר אפילו עם הימנעות קפדנית החשיפות היו שכיחות", אמר ווד, שהוא גם מנהל החטיבה לאלרגיה לילדים בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

לכן, "האישור של Xolair הוא צעד משמעותי מאוד, ואולי אף משנה חיים, עבור אנשים עם אלרגיות".

חשוב להדגיש, כפי שנעשה בהודעה של ה-FDA, שהתרופה החדשה מפחיתה סיכון – ולא מרפאת. כך שמי שסובל מאלרגיה עדיין צריך להימנע ממזונות אליהם הוא אלרגי.

הזריקה החדשה "אמנם לא תבטל את האלרגיה למזון או תאפשר לחולים לצרוך אלרגנים באופן חופשי, אבל השימוש החוזר בו יעזור להפחית את ההשפעה הבריאותית המסוכנת במקרים של חשיפה בטעות", הסבירה ד"ר קלי סטון, מנהלת שותפה של החטיבה לריאות, אלרגיה וטיפול קריטי במרכז להערכה ומחקר תרופות של ה-FDA.

כמעט שישה אחוזים מהמבוגרים והילדים בארצות הברית סובלים מאלרגיות למזון, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, שציין כי יותר מ-40% מהילדים עם אלרגיות למזון הגיעו למחלקת מיון בבתי החולים.

 

 

חלב, ביצים, דגים, חיטה, סויה, בוטנים, אגוזי לוז או מלך ואגוזים נוספים – מהווים את התגובות האלרגיות החמורות ביותר בארה"ב. בשנה שעברה, שומשום נוסף לרשימת האלרגנים העיקריים.

אלרגיות למזון בתיווך אימונוגלובולין E, שהן החמורות ביותר, מתרחשות כאשר המערכת החיסונית של הגוף תופסת בטעות חלקיק מזון כפולש מזיק. הנוגדן תורם לתגובה החסיונית, שיכולה לכלול בעיות בקיבה, גירוד או אנפילקסיס.

התרופה החדשה יכולה לעזור להפחית את התגובה החיסונית על ידי מיקוד לקולטנים מסוימים בגוף.

 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE