הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יהודיה מלוכלכת": תקרית אנטישמית בזמן שיעור בביה"ס בוואלי בלוס אנג'לס - תלמידה ממשפחה ישראלית הותקפה באגרופים
רגעים ספורים לאחר שקילל אותה, היכה אחד התלמידים את בת ה-14 בכיתה בבית הספר 'אל קמינו' בשכונת וודלנד הילס. לדברי האם, מאז אותו אירוע היא זוכה לאטימות מצד ההנהלה אשר מסרבת לסלק את התוקף ומפגינה יחס מזלזל כלפיהם. "מרגישים שדם יהודי לא שווה כלום"

עשרות הורים ותלמידים הפגינו היום בבית הספר 'אל קמינו' שבשכונת וודלנד הילס שבאזור הוואלי בלוס אנג'לס במחאה על אוזלת ידה של ההנהלה בטיפולה בתקרית אלימה במהלכה הותקפה תלמידה בת למשפחה ישראלית.

תחילת האירוע לפני כשבועיים אז הותקפה התלמידה בת ה-14 באגרופים על ידי תלמיד אחר שעוד קודם לכן סינן לעברה מספר קללות אנטישמיות.

בשיחה שערכה אמה של התלמידה עם מערכת חדשות היברו ניוז, היא מספרת כי באותו היום, בזמן שיעור מתמטיקה, היו מספר חילופי דברים בין כמה תלמידות לתלמיד בכיתה שהסתיימו בהלצה שאחת מהן אמרה לעברו.

התלמידה הישראלית שלא הייתה מעורבת בשיח, ישבה בסמוך לחבורה כששמעה את הבדיחה הגיבה בצחוק.

"כשהוא ראה שהיא צוחקת אז הוא קרא לה 'יהודייה מלוכלכת'. כשהיא השיבה לו וחזרה על ההלצה שנאמרה קודם לכן לעברו, הוא איים עליה שירביץ לה".

"בתחילה היא לא האמינה לו והסתובבה בחזרה עם הכסא ואז הוא דחף אותה ותקף אותה בחמישה אגרופים בגבה ובצווארה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההפגנה שנערכה היום בבית הספר 'אל קמינו' בוודלנד הילס בעקבות האירוע

לדברי האם, כבר למעלה משנתיים אותו תלמיד מכנה את בתה בכינויים אנטישמיים אלו (dirty jew, kike) והיא לא סיפרה להם עד היום. "התלוננו במשטרה ויש כרגע תיק פתוח בגין תקיפה. ביקשנו מהם לחקור זאת על רקע פשע שנאה".

כאשר פנתה להנהלה בדרישה להעניש את התלמיד האלים, הדבר היחיד שבית הספר הציע הוא להזיז אותו למקום ישיבה אחר אך באותה כיתה, "זה כמובן שלא מקובל עלינו", היא אומרת,  "בית הספר לא שמר על ביטחון בתי. זה קרה מול כל הכיתה ושני מורים ואף אחד לא מנע את זה, עד שהיא לא יצאה החוצה בבכי היסטרי".

 

לדבריה, בתה סבלה מכאבי שרירים במשך מספר ימים לאחר התקרית, אולם הכאב הגדול יותר בו נתקלת המשפחה היא האטימות שלטענתה מפגינה הנהלת בית הספר כלפיהם בטיפול האירוע.

עיקר הזעם מצד המשפחה (והמפגינים) הינו על היחס להם זכו עד כה: "אנחנו כועסים ומזועזעים. מרגישים שדם יהודי לא שווה שם כלום ואם היה מדובר באירוע גזעני כלפי אוכלוסיה אחרת אז בית הספר היה נוקט בכל האמצעים".

"עוזר המנהל הפגין מולנו חוסר קשב, העיר לנו שאנחנו חוזרים על עצמנו ואחרי 10 דקות ביקש מאיתנו לעזוב את המשרד שלו".

עוד הוסיפה כי מאז אותה תקרית, התלמידה לא שבה לספסל הלימודים: "כשראינו את התלמיד חוזר לכיתה, היא נשארה בבית. מצד אחד היא רוצה לחזור לשגרה אך מצד שני היא חוששת מאחר שבית הספר לא עושה שום דבר על מנת לשמור עליה". 

"אנחנו נאבקים כרגע בקיר כי אי אפשר להזיז אותו מהכיתה. יצרנו מאז קשר עם מספר גורמים בקהילה הישראלית יהודית במטרה שיסייעו. כמו כן מנסים להוציא כנגדו צו הרחקה ואני ממתינה לתשובה מהשריף".

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HEBREW NEWS (@hebrewnews)

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE