הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התפשטות חיידק הקיבה ברחבי ארה"ב: "מדבק מאוד"
ה-CDC מנסה להעלות מודעות לנורו-וירוס, שמועבר בקלות מאדם לאדם וגורם לשלשולים קשים מאוד, כאבי ראש ובטן – והתייבשות חמורה

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן הזהיר לאחרונה מפני עלייה מדאיגה ברחבי ארצות הברית ובעיקר באזור הצפון-מזרחי - של נגיף הנורו-וירוס, שהוא חיידק קיבה מדבק ביותר הגורם לשלשולים קשים ותסמינים אחרים.

ד"ר אלפרד סאצ'טי מניו ג'רזי, הסביר בראיון לרשת ABC כי הוירוס הזה "הוא מדבק מאוד. מספיק חלקיק אחד קטן של הנורו-וירוס שיגרום לכך לחלות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הנתונים העדכניים ביותר שיש בידי ה-CDC, מראים שהמדינות בצפון-מזרח ארה"ב, בעיקר פנסילבניה, ניו ג'רזי וניו יורק, רואות שיעור גבוהה בהידבקות בחיידק.

למעשה, 14 אחוזים מהבדיקות שנערכו לאחרונה חזרו חיוביות – שזו עלייה של כ-12% שבועיים קודם לכן, ורק 4 אחוזים שהיו חיוביים בנובמבר האחרון.

"הבן שלי בן השנתיים סבל בשבוע שעבר מכמה בעיות בקיבה, ונראה שלכל הילדים במעון היום שלו יש בעיות כאלה", אמרה שרי היל, תושבת ניו ג'רזי. מוקדם יותר החודש, בית ספר יסודי במחוז מידלסקס נסגר עקב התפרצות החיידק.

התפשטות הנגיף, כאמור, נראה בכל רחבי ארצות הברית. ברמה הארצית, 12% מהבדיקות חזרו חיוביות, מה שמסמן עלייה גדולה מ-3 האחוזים שנראו בנובמבר.

אמנם מדובר בעלייה גדולה שמדאיגה את רשויות הבריאות, אך יש לזכור שבאופן טבעי יש יותר חולים בחודשי פברואר ומרץ, כאשר אנשים נוטים להיות יותר בבתים בשל מזג האוויר.

ההידבקות בחיידק היא קלה מאוד, ומגיעה בדרך כלל מאכילה או שתייה של מוצרים מזוהמים, נגיעה במשטחים נגועים ואינטראקציה קרובה עם אנשים שנדבקו בנגיף.

מרגע ההידבקות, יקחו בין 12 עד 48 שעות עד שהחולה יחווה את התסמינים הלא נעימים– החל משלשולים אלימים, כאבי בטן קשים והקאות, מה שעלול לגרום לאובדן נוזלים משמעותי ובסופו של דבר להתייבשות.

ניתן לנקוט באמצעי זהירות כמו שטיפה יסודית של פירות וירקות, בישול – והכי חשוב, שטיפת ידיים.

בינתיים, למי שנדבק בנגיף מומלץ להישאר בביתו להימנע מאיטראקציה עם אחרים, ממגע ועד בישול אוכל עבורם. כמו כן, חשוב לשתות הרבה נוזלים כדי להימנע מהתייבשות, שהוא התסמין החמור ביותר של המחלה.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE