הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם סין בונה צבא משלה בתוך ארה"ב?
למעלה מ-45,000 מהגרים סינים נכנסו לארצות הברית בשנתיים האחרונות, כאשר רובם "צעירים ובריאים" – כך טוען הנשיא לשעבר דונלד טראמפ

כמות המהגרים הסינים אשר נכנסים אל תוך ארצות הברית מרקיעה שחקים בחודשים האחרונים – מה שמדאיג רבים מכך שמטרתם היא פגיעה בביטחון הלאומי האמריקאי.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ העלה חשש דומה, והרחיק כאשר טען שייתכן שסין בונה צבא משלה בתוך ארצות הברית.

במהלך ראיון בתוכנית הרדיו של יו יואיט, טראמפ הצביע על הדיווחים המטרידים לפיהם 46,000 אזרחים סינים חצו את הגבול הדרומי בשנתיים האחרונות. רק בשנת הכספים הנוכחית, שהחלה באוקטובר, נרשמו כ-15,700 מפגשים עם מהגרים סינים – נתון העולה על כל המפגשים בשנת הכספים 2023, אז נרשמו 14,600 מפגשים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

"הם כנראה בונים צבא מבפנים", אמר הנשיא לשעבר, "כלומר, תסתכל על מה שקורה, כי רובם הם בחורים בריאים וצעירים.... אני רואה את התמונות שלהם. אני רואה אותם בתיעודי וידאו. אלה אנשים צעירים ובריאים".

במהלך השיחה, השדרן התייחס לדיווחים כי הצבא הקומוניסטי מגדיל את הצי הצבאי שלו ולהערכות שבעוד כמה שנים יהיה ברשותו 425 ספינות – כל זאת בזמן שצבא ארצות הברית מצמצם את הצי שלו.

טראמפ הסכים ואמר כי הצי הסיני "נראה כמו יאכטות עם הרבה כלי נשק עליהם, הרבה מאוד כלי נשק", והזכיר כי בתקופתו בבית הלבן הוא תכנן להגדיל את כמות הספינות – אבל אז ביידן נכנס לתפקיד וביטל את התהליך.

"חילקנו הרבה ספינות, ואז הבחור הזה הגיע ואין לו מושג מה הוא עושה", אמר.

לא מדובר רק על כניסתם של מהגרים סינים, אלא גם על התקריות המטרידות ההולכות וגוברות של מהגרים סינים המתחזים לתיירים ומגיעים לבסיסים צבאיים.

כך למשל, בסוף החודש הקודם אזרח סיני שנכנס לארה"ב באופן לא חוקי נעצר לאחר שהתגנב לבסיס צבאי בקליפורניה וסירב לעזוב את המקום.

קצין משמר הגבול, גרגורי בובינו, הסביר כי סוכניו הוזעקו לבסיס נחתים בגזרת אל סנטרו בגין אזרח סיני "שנכנס לבסיס ללא אישור והתעלם מהדריה לעזוב את המקום. אושר כי החשוד נמצא בארה"ב באופן לא חוקי. המטרות והכוונות שלו מאחורי מעשיו נמצאים בחקירה".

 

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE