הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק באמריקה: "פולקסווגן מדווחת על ירידה חדה בביקוש לחשמליות באירופה"
בעוד היינו רגילים לנתונים שליליים לגבי רכבים חשמליים מצד היצרנים האמריקאים המתמודדים עם חוסר ביקוש בשוק המקומי - עתה מתברר כי המגמה מתפשטת גם ליבשת האירופאית

אירופה "חוזרת לבנזין", על פי מאמר חדש ב-Yahoo Finance המדגיש את מכירות ה-EV הנמוכות של פולקסווגן כמבשרות המגמה.

כלי הרכב החשמליים של פולקסווגן נמכרו בכמעט 25% פחות הרבעון באירופה עם מגמה של חזרה למכוניות מונעות בנזין על רקע העניין המועט בדגמים המופעלים על ידי סוללות.

השפל במכירות שנצפה ברבעון הראשון של השנה, מיוחס לעלייה באינפלציה ובעלויות האנרגיה, שציננו את התלהבות הצרכנים ממכוניות חשמליות.

ברחבי העולם, פולקסווגן, המחזיקה גם במותגים כמו אאודי, סקודה ופורשה, ראתה ירידה של 3% במכירות החשמליות שהסתכמו ב-136,400 יחידות.

לעומת זאת, המכירות של רכבים מבוססי מנועי בעירה מסורתיים עלו ב-4% והתקרבו לשני מיליון יחידות.

הדו"ח מציין כי הביקוש לרכבים חשמליים ירד ככל שממשלות באירופה הפחיתו את הסובסידיות וריככו את היעדים השאפתניים שהיו קשורים להוצאת מכוניות בנזין ודיזל מהשוק.

בבריטניה, ראש הממשלה רישי סונק דחה את האיסור על מכירת רכבי בנזין ודיזל חדשים מ-2030 ל-2035 והסיר בשנה שעברה את התמריצים לרכישתם.

למרות הנוכחות החזקה של פולקסווגן בשוק הבריטי עם דגמים כמו אאודי e-Tron ופולקסווגן ID, הביקוש לבנזין גדל מהר יותר מאשר לחשמליות.

בינתיים, באיחוד האירופי נמשכים הדיונים ביחס לשינוי האיסורים שתוכננו על מכוניות בנזין - זאת,  לצד סיום סובסידיות ה-EV בגרמניה, והשהיית יעדי הפליטה הצפויים ב-28 מדינות האיחוד, השפיעו באופן משמעותי במיוחד על המכירות של ענקית הרכב הגרמנית.

הוסיפו לכך את התחרות ההולכת ומתעצמת עם כניסת הרכבים הסיניים הזולים יותר והמסובסדים לשוק האירופי - ונראה כי השוק ניצב בפני מגמה מעורבת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בתוך כך, למרות הירידה המשמעותית במכירות ה-EV באירופה, פולקסווגן כן דיווחה על עלייה של 91% במכירתם בסין.

במקביל, יצרניות אחרות כמו ב.מ.וו וסטלנטיס (פיאט, ג'יפ, RAM) החלו גם להתאים את "אסטרטגיית החשמליות" בהתאם להתעניינות הצרכנית המשתנה.

"פורטפוליו המוצרים המגוון שלנו נותן לנו את הגמישות הדרושה לפצות על תנודות בביקוש במגזרים מסוימים", אמרה הילדגרד וורטמן, חברת הנהלה בכירה בפולקסווגן.

נזכיר לקוראינו כי כבר כתבנו אודות זרם התחרות הצפוי מסין כאשר מוקדם יותר החודש, הבוס של מרצדס בנץ, אולה קלניוס, אף דחק באיחוד האירופי להוריד את המכסים על רכבי ה-EV המיובאים מסין.

הקריאה מגיעה במקביל לידיעה כי הנציבות האירופית בוחנת העלאת מכסי יבוא על יצרניות סיניות הנהנות מסובסידות באדיבות בייג'ינג המבקשת לכבוש את השוק המערבי.

אך במפתיע דווקא, קלניוס טען שהתחרות המוגברת "תעזור ליצרניות הרכב באירופה לייצר מכוניות טובות יותר בטווח הארוך" ושהפרוטקציוניזם האירופי "הולך בדרך הלא נכונה".

ההערה של קלניוס היא סטירת לחי לאיחוד האירופי, שטען כי סין "מעוותת" את שוק החשמליות.

כזכור, בספטמבר 2023 כתבנו שהאיחוד האירופי פתח בחקירה לגבי סובסידיות סיניות לרכבים חשמליים. בזמנו אף ציינו כי נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, התריאה מהעובדה ש"השוק העולמי מוצף במכוניות סיניות זולות".

גם באמריקה יש חשש מהחדירה הסינית לשוק, זאת על רקע השיבה לרכבים מבוססי בנזין מעידים כי צפויות לנו כמה שנים דרמטיות בשוק הרכב העולמי.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE