הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי שהיה בבעלותו של רוטשילד ומלך מרוקו – הבית היקר בעולם חוזר לשוק
טירה המשתרעת על פני 2,500 מ"ר בשטח של יותר מ-10 קמ"ר עם היסטוריה מרתקת במיוחד, ובסה"כ כמה עשרות קילומטרים מפריז – עומדת כעת למכירה תמורת יותר מ-450 מיליון דולר

טירה צרפתית הממוקמת בפאתי פריז, שהייתה פעם בבעולותו של רוטשילד ואז של מלך מרוקו – הועמדה למכירה תמורת סכום עתק של 425 מיליון אירו, או 452 מיליון דולר.

תג המחיר בן תשע הספרות הפך את הנכס העצום ששמו Chateau d’Armainvilliers, כ-30 קילומטרים מפריז, לאחד מהבתים היקרים ביותר בעולם. כך אמר המתווך אשר מנהל את המכירה, אינגס מאיוויסין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שאטו ד'אריין רחב הידיים, נבנה בסוף המאה ה-19 על יסודות טירה מהמאה ה-12, וכאמור הייתה בבעלותו של אימפריית הבנקים של רוטשילד לפני שנרכשה על ידי מלך מרוקו, חסן השני, בשנות ה-80.

חסן השני ערך שיפוצים רבים באחוזה הענקית המשתרעת על פני 2,500 מ"ר עם 10 קילומטרים רבועים של שטח, ומתהדרת ביותר ממאה חדרים ואגם פרטי. ישנו גם ספא, סלון יופי ומספרה, ואפילו מרפאה דנטלית.

מתחת לנכס ישנה רשת ענקית של מנהרות, מטבחים, חדרי קירור, מקומות אחסון וחדרי מגורים לצוות העובדים.

 

 

שנים לאחר מותו של חסן השני בשנת 1999, בנו מכר את הנכס בשנת 2008 לקונה אנונימי מהמזרח התיכון, ששילם אז 200 מיליון אירו. וכאמור כעת, האחוזה חזרה לשוק תמורת 425 מיליון אירו.

כולם מסוקרנים לדעת מי יתעניין או ירשה לעצמו לרכוש את הטירה הצרפתית, אם כי מומחי נדל"ן מקומיים אמרו כי המחיר הוא "אבסורדי" באופן קיצוני.

אחרים אומרים כי השטח העצום הוא בעל פוטנציאל אינסופי. "משקיע יכול לבנות שם אלפי דירות אם ירצה", אמר מומחה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE