הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ארה"ב וישראל יודעות היכן מוחזקים רבים מהחטופים
על רקע קשיי המשא ומתן ותשובת חמאס המבקשת נסיגה כוללת מעזה תמורת שחרור כ-20 חטופים ובמקביל שחרור מאות רוצחים פלסטינים מידע חדש מגלה כי יתכן וישראל יודעת היכן רבים מהחטופים

קרוב משפחה של חטוף ישראלי בעל אזרחות אמריקאית המוחזק בעזה אמר לחדשות NBC כי "הביטחון הישראלי סיפר לאמריקאים שהגיעו לארץ ושנפגשו עם כוחות הביטחון הישראליים כי הם יודעים היכן רבים מהחטופים נמצאים אך כי השבויים נמצאים כל הזמן בתנועה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"בכל יום שהם שם, אנחנו גם יודעים שהם עלולים למות מרעב, מחלה, פגיעה או רצח", אמר קרוב המשפחה. לפי הדיווח, ממשל ביידן מניח כי חמישה בני ערובה בעלי אזרחות אמריקאית עדיין בין החיים.

עם זאת, מכיוון שיש מידע מודיעיני מדויק יותר על מיקומם ותנאיהם של חלק מבני ערובה מאשר האחרים, לא בטוח שההנחה הראשונית אכן נכונה.

על פי ההערכות, חמאס גם מחזיק בגופות של כמה אמריקאים נוספים שנהרגו במתקפת ה-7 באוקטובר או זמן קצר לאחר מכן.

במהלך שיחות הפסקת האש, חמאס לא יכל לאשר את מקום הימצאם של כ-40 בני ערובה חיים המוגדרים כנשים, ילדים, קשישים או חולים - עובדה מחרידה שעצרה את המשא ומתן.

אביבה סגל, ששהתה 51 ימים כבת ערובה בעזה ובעלה קית', מצפון קרוליינה, שעדיין בשבי, אמרה כי החוויה שלה היתה 'סיוט מפחיד'.

"הייתי שם", אמרה ל-NBC בשבוע שעבר, "התייחסו אלי כאילו אני כלום. לא היו לי זכויות אדם. לא נתנו לנו לדבר. לא נתנו לנו אפילו לעמוד".

"הם היו מרעיבים אותנו ואוכלים לפנינו. הם נהגו לשתות מים, והתחננו בפניהם למים. הם היו מביאים לנו לפעמים רק מעט מים ואומרים שזה המים עד מחר בשעה חמש. אז נהגנו לשתות לגימה אחת כל שעתיים, כל אחד מאיתנו".

בינתיים קאטר הודיעה אמש כי היא עלולה לפרוש מתפקיד המתווכת בין ארגון הטרור לממשלת ישראל במה שעלול להוביל את המשא ומתן בין ישראל לחמאס למבוי סתום ערב הפלישה המתוכננת לרפיח אשר ממשל ביידן אמור לאשר בתמורה להבטחה ישראלית שלא להגיב למתקפה האיראנית שאירעה במוצאי שבת.

ישראל סירבה בתחילת השבוע להצעת חמאס לשחרר 20 חטופים בתמורה לנסיגה מלאה מהרצועה ולשחרור מאות רוצחים פלסטינים.

81% לא
19% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE