הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיצוצים במספר מוקדים באיראן - בכיר אמריקאי מאשר כי מדובר בתקיפה ישראלית
מספר פיצוצים אירעו בבסיס חיל אוויר איראני במחוז איספהאן, שבסמוך אליו ישנם מספר מתקני גרעין. מערכות ההגנה האוויריות של איראן הופעלו, וגורם בטהראן טוען שהופלו מספר כלי טיס קטנים

ערוצי תקשורת ערבים ואמריקאים מדווחים על מספר פיצוצים שהתרחשו בשעות הלילה במחוז איספהאן באיראן, שבסמוך אליה נמצאים מתקני גרעין של משטר האייתולות - בהם נתז, אחד מהאתרים המרכזיים להעשרת אורניום.

בכירים אמריקאים אמרו לאתרי תקשורת מקומיים כי ישראל היא האחראית לתקיפה הזו, אם כי בשלב זה ירושלים אינה מגיבה לטענות.

על פי דיווחים, מערכות הגנה אוויריות של איראן הופעלו נגד מטוסי קרב של צה"ל, שפגעו בבסיס חיל אוויר איראני - שככל הנראה היה מעורב בתקיפה נגד ישראל. 

גורם בכיר בטהראן טען תחילה כי איראן הצליחה ליירט מספר כלי טיס קטנים, ושללו כל פגיעה ישראלית במטרות איראניות. כמו כן, דיווחים אחרים הצביעו על כך שמשמרות המהפכה העלו כוננות בכל הבסיסים הצבאיים ברחבי המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תיעוד הפיצוצים

 

סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, מרקו רוביו הרפובליקני, פרסם ציוץ בחשבון ה-X שלו, לדבריו "לישראל יש את היכולת לבצע תקיפות נגד מטרות בתוך איראן, מבלי להיכנס לשטח האווירי של איראן". 

על פי מקור אמריקאי, ישראל הפציצה תשעה אתרים באיראן, אם כי גורם בארה"ב אמר לרשת 'פוקס ניוז' שמדובר בתקיפה "מוגבלת".

בתגובה לכך, חלק מהמרחב האווירי של הרפובליקה האסלאמית נסגר, כאשר בשלב זה כל הטיסות האזרחיות לטהראן, איספהאן ושיראז הופסקו לחלוטין. 

כמו כן, ישנם דיווחים על תקיפות נוספות במספר מוקדים בדרום סוריה ושלושה פיצוצים בבגדד, בירת עיראק, שגם כן מיוחסים לישראל. גורמי אופוזיציה מסוריה אמרו כי ישראל תקפה בסיסים מליציות איראניות בסוריה.

 

 

לפי דיווח ב'בלומברג', שעות לפני התקיפה ישראל עדכנה את ארצות הברית כי היא תתקוף באיראן תוך 24 עד 48 שעות. זאת אחרי שבכירים ישראלים, ובהם הרמטכ"ל הרצי הלוי, הבטיחו כי תהיה תגובה למטח האיראני לעבר ישראל. 

 

 

אם אכן מדובר בתגובה ישראלית, זוהי הפעם הראשונה שצה"ל תוקף באיראן – זאת בתגובה למתקפה האיראנית ביום שבת, אז שוגרו למעלה מ-300 טילים בליסטים, טילי שיוט וכטב"מים לעבר ישראל.

כזכור, 99 אחוזים מהאיומים על ישראל יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות של ישראל, כמו גם של ירדן ושותפים נוספים בקואליציה האזורית. עם זאת, טיל אחד נפל בבסיס נבטים שבדרום הארץ של חיל האוויר – וגורמים שונים מקשרים בין נפילה זו להחלטה של ישראל לתקוף בסיס אוויר איראני.

ישראל אמנם טרם אישרה או הכחישה כי מדובר בפעולה של צה"ל, אם על פי גורמים שונים היא העלתה כוננות. בינתיים, דובר צה"ל הדגיש אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

 

פרטים נוספים בהמשך

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE