הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיכול ניסיון ההשתלטות על האוניברסיטה בלוס אנג'לס: הפורעים הפרו פלסטינים יעמדו בפני כתבי אישום חמורים
משטרת ה-UCLA ביקשה מהתובע המחוזי למצות את מלוא הדין מול 44 החשודים שנעצרו בתחילת השבוע והיו חמושים בצינורות מתכת וצבתות במטרה לפלוש לתוך המבנים בקמפוס.

כתבי אישום הוגשו כנגד חברי קבוצת הפורעים הפרו פלסטינים שניסתה בתחילת השבוע להשתלט על קמפוס ה-UCLA ונעצרה על ידי משטרת לוס אנג'לס, כך הודיעו הרשויות.

על פי ההודעה,  מדובר ב-44 חברי קבוצה מאורגנת אשר כוונתה הייתה לכבוש את המבנים באוניברסיטה אולם פעולה זו סוכלה על ידי המשטרה שהגיבה במהירות ומנעה זאת.

עוד נמסר כי הפורעים התחמשו במספר פריטים, כמו צינורות מתכת, צבתות, דבק, מנעולים ושרשראות ברזל ארוכות, והיו בידיהם תוכניות פעולה כתובות המפרטות טקטיקות שונות על מנת לבצע את ההשתלטות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כזכור, העימותים האלימים שפרצו לפני כשבוע וחצי בסמוך למאהל הפרו פלסטיני אשר בהמשך פורק, הובילו לשהיית הלימודים בקמפוס ומעבר ללמידה מרחוק. 

המעצרים המדוברים התרחשו במהלך הלילה שבין יום ראשון לשני האחרון, אז פרצו כוחות משטרה לתוך מה שנותר מאזור המאהל הפרו פלסטיני ועיכבו לחקירה עשרות מפגינים באשמת הפרת העוצר הלילי בשטח הקמפוס.

כאמור, היום הוגשו כתבי האישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע, בסיוע משטרת הקמפוס אשר ביקשה ממשרד התובע המחוזי לפעול באופן שישקף את חומרת ההתנהגות הפלילית שהתרחשה.

"הקלה בסעיפי האישום כנגד החשודים יפגע במאמצי כוחות החוק למגר את פעילות קבוצת עבריינים אלו במרחבי הקמפוס ולכן אנו דורשים ממשרד התובע למצות את מלוא הדין כנגדם", נכתב בבקשה. 

 

אמש הישוותה ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן בס, בין האירועים ב-UCLA לבין ההסתערות על הקפיטול שהתרחשה ב-6 בינואר בשנת 2021.

לדברי בס, שני האירועים "הגיעו משום מקום". כזכור, ב-30 באפריל סמוך לשעת חצות הגיעה קבוצה גדולה של תומכי ישראל שהתעמתה עם מאהל הפרו פלסטינים שהוקם ברחבי הקמפוס של האוניברסיטה.

במהלך ההתנגשות בין שני הצדדים, נעקרו המחסומים שחצצו בינהם ובמקום התפתחה מהומה אלימה. למרות מספר נפגעים, לא בוצעו עד כה מעצרים בעקבות האירוע אולם משטרת האוניברסיטה בשיתוף עם כוחות המשטרה המקומיים וכן סוכנות ה-FBI ממשיכות בחקירתן במטרה להתחקות אחר חשודים המעורבים בתקרית.

"למען האמת, זה מזכיר לי את אירועי ה-6 בינואר", אמרה בס והוסיפה כי "אני לא חושבת שכל המעורבים התעוררו בבוקר והחליטו ללכת ל-UCLA אך אין לי מידע לגבי רמת התכנון".

מי שאליו מכוונים מרבית חיצי הביקורות הוא מפקד משטרת האוניברסיטה, ג'ון תומס אשר אחראי לשורת ליקויים ביטחוניים בין היתר בעיכובים במענה עם פרוץ העימותים. 

על פי הדיווחים מספר ימים קודם לכן, הוא התבקש לספק תכנית פעולה על רקע אווירת המתיחות שכבר הורגשה היטב ברחבי הקמפוס. למרות זאת, על פי מספר דיווחים, הוא לא עשה זאת.

 

 

 

 

 

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE