הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חששות בריאותיים או סיבות מסחריות? חיסון הקורונה יורד מהמדפים
חודשים בודדים אחרי שחברת התרופות הודתה שהחיסון עלול לגרום לקרישי דם ובעיות בריאותיות אחרות, היא החלה למשוך את החיסון מהמדפים – אם כי טוענת שהסיבה היא אחרת

חברת התרופות אסטרהזניקה מורידה מהמדפים ברחבי העולם את חיסון הקורונה שלה – זאת חודשים ספורים אחרי שהודתה שהוא עלול לגרום לתופעת לוואי נדירה.

המהלך עורר ספקולציות רבות ברשתות החברתיות, לפיהן החברה משכה את החיסון מהמדפים בגלל החשש הבריאותי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

עם זאת, החברה הבריטית-שוודית מסרה כי ההחלטה התקבלה אך ורק מסיבות מסחריות, לאחר שנראתה ירידה חדה בביקוש, בין היתר בגלל "עודף חיסונים מעודכנים וזמינים".

"מאחר שפותחו חיסונים רבים לווריאנטים השונים של הקוביד-19, יש עודף של חיסונים מעודכנים וזמינים. זה מוביל לירידה בביקוש לחיסון ה-Vaxzevria, שאינה מיוצרת או מסופקת עוד", נמסר בהודעה הרשמית של החברה.

אסטרהזניקה ציינה כי על פי הערכות עצמאיות, למעלה מ-6.5 מיליון חיים ניצלו בשנה הראשונה לשימוש בחיסון, וכי למעלה משלושה מיליארד מנות סופקו ברחבי העולם.

החברה הדגישה כי משכה את אישורי השיווק שלה באיחוד האירופי עבור החיסון עוד ב-5 במרץ, מה שנכנס לתוקף ב-7 במאי. בקשות דומות יוגשו בחודשים הקרובים בבריטניה ובמדינות אחרות שאישרו את השימוש בחיסון – שמעולם לא היה בשימוש בארצות הברית.

 

(צילום: Getty Images)

 

אך כאמור, במסמך משפטי שהוגש בפברואר החברה הודתה שחיסון הקורונה שלה "יכול, במקרים נדירים מאוד, לגרום ל-TTS" – תופעת לוואי נדירה הקשורה לחיסוני קורונה מסוימים, שמתבטאת לרוב בקרישי דם וספירת טסיות דם נמוכה.

החיסון של אסטרהזניקה היה הראשון שהושק בבריטניה, אז בתחילת 2021. עם זאת, הממשלה הפחיתה את השימוש שלה בחיסון לאחר דיווחים על הסיכון לקרישי דם, והחלה להשתמש יותר בפייזר ומודרנה.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE