הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום העצמאות ה-76 לישראל: ללא זיקוקים וקהל - טקס המשואות יצא לדרכו - שידור ישיר
בצל טבח ה-7 באוקטובר ויום הזיכרון הקשה מהרגיל, ישראל מציינת הערב 76 שנות עצמאות. מתכונת הטקס הותאמה במיוחד ופרק הזיכרון יכלול 12 אבוקות במוקדים שבהם התרחשה מתקפת הטרור

בצל טבח ה-7 באוקטובר והמלחמה בעזה, קיבלה הממשלה את המלצת השרה הממונה על טקס המשואות, מירי רגב, ומספר משיאי המשואות הורחבו כמייצגי הפנים הרבות והשונות של הגבורה הישראלית.

לפני טקס הדלקת המשואות, יוקרן טקס הזיכרון שהוקדש לעוטף עזה.

בחלק זה הודלקו אבוקות זיכרון במוקדי האסון השונים שנבחרו על ידי המועצות האזוריות, הערים, והקהילות, כאשר כל אחד מהם מסמל את הפגיעה הקשה, השכול והאבדן בעקבות מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
את תפילת יזכור קרא בפתיחת הטקס צ'רלי מויאל, אשר שכל את אחיו, רנ"ג אור מויאל בפיגוע הדקירה בבית קמה בחודש מרץ.
 
מנחה הטקס, העיתונאי תמיר סטיינמן, אמר בטרם הדלקת המשואות כי "לא כך רצינו לציין את יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל. רצינו לחגוג את קיבוץ הגלויות הפלאי, את רוח היזמות, את ההישגים הטכנולוגיים, רצינו להצדיע לָתרומה של מדינה כל כך קטנה לעולם. אבל הערב הלב שלנו הוא קודם כל עם האחים והאחיות שלנו החטופים בעזה, ועם המשפחות שלהם. עם אלפי הפצועים, עם משפחות החללים הרבים כל כך. על אף הכאב, מתוך הכאב, יונף פה הערב דגל ישראל".
 
מנחת הטקס, מגי טביבי, תיארה את מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, כ"אירוע הטרור הגדול והקשה ביותר שחוותה החברה הישראלית מאז הקמת המדינה. יותר מ-1,200 ישראלים ואזרחים זרים נרצחו או נפלו בלחימה".
 
"קרוב ל-2,000 נוספים נפצעו. 252 נחטפו מביתם. לא נוכל להשיא את מַשואות העצמאות בלי שנדליק קודם אבוקות של זיכרון – לכבודם ולזכרם. 12 שלהבות של אור, במקומות שחוללו בדם, ביום שלא נשכח לעולם. את מדליקי האבוקות, ואת אתרי ההדלקה ביישובי הנגב המערבי, בחרו בני משפחה, חברי קהילות ורעים לנשק".
 

 

 

הטקס השנה יתקיים במתכונת ארוכה מהרגיל, עם שינויים מהותיים בתוכנו.

הריקודים המסורתיים בוטלו והטקס התקיים כאמור ללא קהל. ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא נאום מוקלט בן שתי דקות.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE