הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשו כבוד לגיבורים שלנו
מופע גיבורים מישראל שהוצג לראשונה בלוס אנג׳לס הוא מסמך מוזיקלי לא פשוט, אך חשוב, מרגש ועשוי היטב, שראוי שיגיע לכל קהילה יהודית ברחבי העולם

בתזמון מושלם בין יום הזיכרון ליום העצמאות הגיע אלינו המופע החדש מישראל (בהפקת TEEV) של פרויקט גיבורים שהתקיים בבית הכנסת עדת אריאל ביום שלישי האחרון.
פרויקט גיבורים הוא יוזמה ללא מטרת רווח שנוצרה כדי להזכיר ולעצב מחדש את משמעות הגיבורים היהודים בעבר ובהווה באמצעות מוזיקה, סיפורים וסרטים.

המופע נוצר על ידי הזמר גלעד שגב שכתב את השירים ואיחד את הסיפורים על בסיס הקשר שלו עם משפחות הגיבורים. שגב הלחין את השירים עם המפיק המוזיקלי של המופע והאלבום גלעד שמואלי, כשעל עבודת עריכת הקליפים אמון סם לביא.

כל הכנסות המופעים מועברים לתרומות עבור משפחות נפגעי אירועי הטרור של ה-7 באוקטובר והמשך הנצחתם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גלעד שגב במהלך הביצוע המיוחד ל- Hello של אדל לזכרה של הפרמדיקית עמית מן שנרצחה בקיבוץ בארי

לפני תחילת ההופעה הרשמית של גיבורים קיבלנו עדות מרגשת של החייל, נדב, שהגיע כל הדרך מישראל בחסות ארגון בית הלוחם - שלוחת החוף המערבי בלוס אנג׳לס אותו מנהלת רויטל דנקר.
נדב, חייל ישראלי  משירת ב״עוקץ״- יחידת הכלבנים של צה״ל. נפצע הוא עמד בגבורה על הבמה ושיתף בהתרגשות את סיפרו על המלחמה ששינתה את חייו.
לאחר ה-7 באוקטובר הגיע נדב עם כלבתו צ׳יטה לסייע בפעילות בקיבוץ בארי ובהמשך בצפון עזה. הוא לקח חלק בפעילות ההשתלטות על מעוז המחבלים בבית החולים שיפא בעזה. תפקידו היה לטהר יחד עם כלבתו את האזור, השבילים והמנהרות מחומרי נפץ ומטענים ולסייע לשאר הכוחות להיכנס בבטחה לאזור הלחימה. במשך הלחימה נדב וצ׳ייטה הצליחו לאתר ולפרק לא פחות מ-16 מטעני נפץ וכך הצילו חיים של מאות לוחמים.

ב-24 בינואר נפצע נדב במהלך פעילות מבצעית וצ׳יטה נהרגה. הוא עבר שיקום ממושך לאחר שנשרף בחלק התחתון של הגוף, סבל מכוויות ברמות שונות ועבר ניתוחים והשתלות עור.

במהלך דבריו שיתף נדב על החשיבות הגדולה של בית הלוחם בסיוע לחיילים שנפצעו במהלך שירותם ותפקידו הקריטי בשיקומו. כמו כן,הביע רצון עז לחזור לשירות פעיל ביחידה.

מיד לאחר מכן עלה גלעד שגב לבמה יחד עם להקת הפרויקט: גידי הרץ על הקלידים, מאור שוורצברג גיטרה חשמלית ויניב טייכמן כינור ומנדולינה.
שגב פתח בשיר: ״אור עליון״. בהמשך ביצע את ״זאת שנשארה״ אותו כתב לגיבורה לירון ברדה שעבדה בצוות הבר של מסיבת הנובה. כשהחלה פלישת המחבלים למקום היא יכולה הייתה להימלט במהירות עם הצוות אך התעקשה להישאר לסייע לפצועים ושילמה בחייה.

 

איתי שגב והלהקה (צילום ג׳וזף אברהם פאל)

כל שיר במהלך ההופעה נפתח במונולוג של שגב במהלכו תיאר את הגיבור וסיפור גבורתו, כמעט ספד לו והכל ברגישות מופתית. במהלך השיר הוקרן על מסך ענק קליפ מיוחד שתאם את המוזיקה וחיבר בין הגיבור, סיפורו ומילות השיר שתורגמו גם לאנגלית.

קולו המרגיע, כמעט מנחם של שגב השתלב בצורה מדויקת בין השירים שכתב כשהוא משמש כזמר אך גם סטורי טלר של האירוע.

בהמשך, ביצע שגב את ״לנצח בתוכי״ שכתב לזכרו של נטע אפשטיין ששהה בממ״ד בכפר עזה עם ארוסתו אירן. המחבלים שפרצו לביתו באותו בוקר נורא של ה-7 באוקטובר, זרקו רימונים לממ״ד ונטע זינק בגבורה לעבר הרימון כדי להציל את חיי ארוסתו.
הקליפ המצמרר והמרגש כאחד תיאר את הציפיה האינסופית של אירן לאהובה שיחזור הביתה למרות הידיעה על מותו. בקליפ היא נראית מתהלכת בביתם ההרוס, לבושה בשמלת הכלה אותה הייתה אמורה ללבוש ביום חתונתם.

רגע מאחד במיוחד התרחש כששגב שר שיר מרגש לזכרו של עמאר אבו סבילה, צעיר בדואי, שנרצח כשהציל ילדות ישראליות מהתקפת מחבלים בשדרות. השיר: ״אתה עם ישראל״ מדבר על כך שכולנו אחד. עמאר אומנם לא יהודי בדתו, אך הוא גיבור יהודי וישראלי- ״אם אתה עם עם ישראל אתה ישראל, הילדים שלך הם הילדים שלנו״. מספר השיר שזכה למחיאות כפיים קצובות.

באירוע נכחה משפחתו של בן שמעוני ז״ל שנרצח במסיבת הנובה. בן שהצליח להימלט מהתופת, חזר שלוש פעמים עם הג׳יפ שלו לרעים כדי לאסוף עוד מבלים במסיבה לאחר שגילה נתיב מילוט דרך פירצה בגדר. בפעם הרביעית הוא כבר לא שב. שגב כתב לו את ״מי האדם״ שמספר על אופיו המיוחד של בן: ״מי האדם שיקפוץ ויחזור לגיהנום רגע אחרי שהצליח להימלט ממנו״. השיר מתאר את לבו הענקי של בן שהביא אותו לחזור שוב ושוב לאזור התופת כדי להציל אחרים.

רגע מרגש במיוחד התרחש בשיר מחווה לפרמדיקית עמית מן ז״ל מקיבוץ בארי שנרצחה במהלך חדירת המחבלים כשהגישה טיפול מציל חיים לפצועים. שגב סיפר על אהבתה הגדולה למוזיקה ושירה. עמית הייתה מעלה קליפים שלה שרה בכל הזדמנות. שגב לקח את ״Hello״ של הזמרת אדל ושילב את קולה של עמית יחד עם שלו בקליפ תואם בו מופיעה עמית במהלך הפזמון. שילוב הקולות של שניהם היה עוצמתי ומרגש והעניק תחושה כאילו עמית מצטרפת אל השירה ממקום מנוחתה בשמיים.
כך, בזה אחר זה שגב הפליא בקולו כששר עבור כל הגיבורים והם רבים מכדי למנות כאן. שגב הוביל את הקהל למסע מרגש אל נפשו של כל גיבור.


בקהל נכחו גם סטודנטים יהודים מאוניברסיטת UCLA, שכידוע עוברים תקופה קשה בעקבות גל האנטישמיות שהתפרץ בחודשים האחרונים והוביל לשורה של התקפות מילוליות ופיזיות נגדם. שגב: ״הנפש שלכם חשופה לכל כך הרבה השמצות ואלימות ואתם עומדים בזה באומץ רב. אנחנו כל כך גאים בכם״.
לקראת סיום הערב שגב שר גם את להיטו הגדול ״עכשיו טוב״ שכתב לזכרו של אחיו שרון שנהרג במהלך פעולה מבצעית של צה״ל. כמו כן הקדיש שיר מיוחד לחטופים.
לבסוף, חתם שגב גם בשירים להעלאת המורל כששר את להיטו הקצבי ״אישה מהשמים״ ואת הקלאסיקה הישראלית ״חנהל׳ה התבלבלה״ של נתן אלתרמן והרים את הקהל על רגליו.

שאפו גדול לחברת ההפקות TEEV של דיויד אזולאי על הפקת האירוע המרשים בצורה מופתית ובתזמון כל כך חשוב.
בסופו, סיפר לי אזולאי: ״הערב היה תולדה של עבודה קשה שנעשתה מהלב והתפרצה מתוך הכאב העצום של השבעה באוקטובר. גלעד שגב חיבר ברגישות גדולה את הסיפורים היפים של האנושיות מאחורי הגבורה ועזר לנו להפיץ את האור.

התגובה של הקהל במהלך סיבוב ההופעות וגם הערב רק אישרו לנו את חשיבותו הגדולה של הפרויקט, לא רק לישראלים אלא לכל הקהילה היהודית ברחבי העולם״.

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE