הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סמסונג עדיין בראש - אך היצרניות הסיניות משתלטות על שוק הסמארטפונים
בעוד ארצות הברית מודאגת לגבי אפשרות כניסתן של יצרניות הרכבים הסיניות לשוק האמריקאי - נראה כי דווקא בחזית הטלפונים החכמים בייג'ינג תופסת תאוצה

אמנם לא ממש דואופול, אבל מזה זמן מה שאפל וסמסונג מייצרות את הסמארטפונים הפופולריים ביותר מנקודת מבט גלובלית.

עם זאת, במהלך השנים האחרונות, חברות טכנולוגיה סיניות החלו להדביק את הקצב ולעיתים אף לעקוף את כמות המכירות של האייפונים של אפל והסמארטפונים של סמסונג.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בתרשים הבא, בהתבסס על נתונים מה-IDC Quarterly אתר Statista מדווח כי בין ינואר למרץ 2024, בערך אחד מתוך חמישה מכל ה-289 מיליון סמארטפונים שנשלחו למכירה ברחבי העולם היו מכשירי סמסונג, בעוד שאפל קיבלה נתח שוק של 17.3 אחוז.

 

 

שיאומי לעומת זאת, לא הרחק מאחור עם נתח של 14.1 אחוזים מהשוק המתורגם לכ-41 מיליון סמארטפונים שנשלחו ברבעון הראשון של השנה.

רביעית מבין ארבעת ספקי הסמארטפונים עם כמות המכשירים הגבוהה ביותר שנשלחה היא Transsion, שייצרה כל סמארטפון עשירי שנמכר בשלושת החודשים הראשונים של 2024.

למרות שהחברה הסינית נכנסה ל-5 המובילות של ה-IDC בפעם הראשונה ברבעון השני של 2023, היא קיימת מאז 2006.

המכשירים שלה הפכו פופולריים יותר ויותר בשווקים מתעוררים כאפריקה.

בהסתכלות על נתח השוק של ספקי סמארטפונים לאורך זמן, אפל וסמסונג נמצאות בראש הרשימה במהלך רוב הרבעונים הראשונים מאז 2014.

היוצאת מן הכלל הבולטת היא Huawei, שעלתה לגדולה במחצית השנייה של שנות ה-2010 ואף הצליחה לעקוף את סמסונג כמותג הסמארטפונים הנמכר ביותר בעולם ברבעון השני של 2020.

אך עלייתה המטאורית של Huawei נבלמה בפתאומיות עד סוף 2020, על פי הדיווחים עקב הלחץ הגובר של הסנקציות האמריקאיות על החברה.

את נעליה מילאו במהירות מתחרותיה הסיניות שיאומי ו-Oppo, אשר משלבות נתחי שוק שנעו בין 22 ל-25 אחוזים ברבעונים הראשונים של 2021, 2022, 2023 ו-2024.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE