הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תפסיקו עם האובססיה של 10,000 צעדים ביום - מדובר בקמפיין שיווקי
מספר הצעדים הזה לא יעשה קסם, אלא רק יגרום ל"תחושת ביטחון מזויפת" או לחרדה שבטח לא תוסיף לבריאות הנפשית שלכם. "המטרה היא לא העניין, אלא ההקפדה"

כבר שנים שמאמני כושר ותזונאים מתעקשים על 'מספר קסם' של 10,000 צעדים ביום – בטענה שזה מה שיצמצם את הסיכון לסבול ממגוון בעיות בריאותיות כמו סוכרת, מחלות לב ודמנציה, וכמובן יביא לירידה במשקל.

אבל מומחים אחרים אומרים שמדובר בהמצאה שיווקית שגורמת לאובססיה לא בריאה, וטוענים שהליכות מהירות בזמנים קצרים עם פחות צעדים יכולות להיות מועילות בהרבה.

לינדזי בוטמס, חוקרת פעילות גופנית ופיזיולוגיה, אמרה כי האובססיה להגיע ליעד של 10,000 צעדים בהחלט תגרום לאנשים ל"תחושת ביטחון מזויפת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

היא הסבירה שמחקרים מראים שגם לפחות מ-10,000 צעדים יש יתרונות בריאותיים, וציינה כי המטרה היא לעודד אנשים להיות יותר פעילים ממה שהם עכשיו. "אם מישהו עושה רק 2,000 צעדים ביום, הוא צריך להציב לעצמו יעד בר השגה של 4,000 צעדים. זה יניע אותו יותר מאשר 10 אלף ביום, מה שפשוט לא יקרה", אמרה.

פרופ' טום ייטס, מומחה מוביל בתחום הפעילות הגופנית, הוסיף כי "ניתן לבצע אופטימיזציה של המטרה על ידי הקפדה של פעילות גופנית בעצימות מתונה או נמרצת, כגון הליכה מהירה".

"זה יעזור להרבה אנשים. אבל זכרו, מטרות אינן העניין, אלא הקפדה של פעילות מתונה או נמרצת באופן קבוע", אמר.

נוסף לכך, מחקרים כן הוכיחו כי כמעט מחצית מאלה שעוקבים אחרי הצעדים שלהם, סובלים מחרדה לגבי היעד היומי.

היעד של 10,000 צעדים ביום הומצא כקמפיין שיווקי ביפן עבור מד צעדים, זאת בזמן המשחקים האולימפיים בטוקיו 1964.

באותה תקופה, בשל אירוח המשחקים, היפנים התעסקו הרבה בנושא הכושר – מה שכמובן הביא חברות לנסות ולנצל את הטירוף סביב האולימפיאדה. אבל המספר מעולם לא עוגן במדע, אלא פשוט הפך לפופולרי.

 

 

8% לא
92% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE