הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן חושש מ"הפתעת אוקטובר" מצד רוסיה וצפון קוריאה
על פי הדיווחים גורמים רשמיים בארה"ב חוששים שמוסקבה ופיונגיאנג עשויות להסלים את המתיחות כדי לעזור לדונלד טראמפ לזכות בחזרה בנשיאות

על פי הדיווחים גורמים רשמיים בבית הלבן מודאגים מכך שרוסיה וצפון קוריאה עשויות לקשור קשר להגביר את המתיחות הגיאופוליטית רגע לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב כדי לסייע למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ להביס את ג'ו ביידן.

ממשל ביידן מודאג יותר ויותר מהקשרים המתהדקים בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, כך דיווחה NBC.

הבית הלבן מוכן לאפשרות שקים ינקוט פעולות צבאיות פרובוקטיביות - בהוראת פוטין - כדי להגביר את סיכוייו של טראמפ בבחירות בנובמבר, כך לפי ציטוט של שישה בכירים לא מזוהים.

"אין לנו ספק שצפון קוריאה תהיה פרובוקטיבית השנה", אמר גורם מודיעין אמריקאי, "זה רק עניין של כמה עמוק תהיה ההסלמה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

התיאוריה מבוססת על כך שעל ידי סערה מוגברת בחלק אחר של העולם - בזמן שהסכסוכים בין רוסיה-אוקראינה וישראל-חמאס ממשיכים להשתולל - קים ופוטין עשויים להיות מסוגלים לגרום לאמריקאים להצביע יותר בעד שינוי בממשלתם.

טראמפ, טען כבר שהמנהיגות החלשה של ביידן הובילה לסכסוכים שהחלו תחת משמרתו. עם זאת לא ברור מדוע רוסיה וצפון קוריאה יבקשו לקבל דווקא את טראמפ הקשוח יותר בבית הלבן...

צפון קוריאה הגבירה את קצב ניסויי הטילים שלה מאז החל הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, ועוררה מתיחות בין דרום קוריאה לוושינגטון.

לפי הדיווחים ממשל ביידן ציפה מפיונגיאנג לבצע ניסוי ראש נפץ גרעיני, אך זו דווקא לא ביצעה אחד שכזה מאז 2017.

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין אמר בחודש שעבר כי הגברת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם פוטין מעודדת את קים.

הוא הזהיר מפני "קשר הולך וגדל" בין רוסיה, סין, צפון קוריאה ואיראן.

"זה משהו שאנחנו עוקבים אחריו מקרוב", אמר לוועדת הקונגרס.

3% לא
97% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE