הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורות רעות לפלורידה: התחזית לעונת ההוריקנים הקרובה היא הרסנית
המנהל לאוקיאנוס ואטמוספירה הציג את התחזית העמוסה ביותר שניתנה אי פעם, עם עד 25 סופות בעלות שם שצפויות לזרוע הרס. הסיבות לכך הן בין היתר טמפ' מים גבוהות ביותר ועליית פני הים

עונת ההוריקנים האטלנטית הקרובה צפויה להיות "יוצאת דופן" שכן המנהל הלאומי לאוקיאנוס ואטמוספירה, NOAA, פרסם את התחזית האפוקליפטית ביותר אי פעם – מה שמכניס את פלורידה לנתיב של אסונות טבע עתידיות.

הסוכנות הפדרלית חוזה כי עונת ההוריקנים המתקרבת, שתחל רשמית ב-1 ביוני, תהיה "מעל הממוצע" עם 15 עד 25 סופות בעלות שם, בין 8 ל-13 סופות הוריקן, וכן עד שבעה ציקלונים בקטגוריה 3 ומעלה עם רוחות של כ-180 קמ"ש לפחות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

מדובר בתחזית העמוסה ביותר לחודש מאי שניתנה אי פעם על ידי NOAA, שכן עונה ממוצעת מוגדרת בדרך כלל עם 14 סופות שיקבלו שם, שבעה הוריקנים ושלוש סופות הוריקן גדולות.

הסוכנות הוסיפה כי יש סיכוי של 85% שההערכה שלה לעונה חריגה מהרגיל תתממש, 10 אחוזים שהעונה תהיה נורמלית ועוד חמישה אחוזים בלבד שהעונה תהיה מתחת לנורמה.

כאמור, העונה תתחיל רשמית ב-1 ביוני ותסתיים ב-30 בנובמבר, כאשר רוב הסופות מתרחשות בין אמצע אוגוסט לאמצע אוקטובר.

ישנם מגוון גורמים לתחזית המטרידה, בין היתר הטמפרטורות החמות מאוד באוקיינוס האלנטי והתפתחות תנאי 'לנה נינה' באוקיינוס השקט.

 "שינויי האקלים הנגרמים על ידי בני אדם, מחממים את האוקיינוס שלנו ברחבי העולם ובאגם האוקיינוס האטלנטי, ויחד עם המסת הקרח, שמוביל לעליית פני הים, מתגבר הסיכון להתפרצות סערה", נמסר מ-NOAA.

 

 

בעוד שהתחזית הזו היא הגבוהה ביותר שניתנה, השיא הקודם היה בשנת 2010 כאשר NOAA צפה ל-14 עד 23 סופות בעלות שם, שהובילו ל-12 סופות הוריקן.

ובעוד שבאותה תקופה 'לה נינה' הזינה את עונת הסופות, הטמפרטורות באוקיינוסים השנה גבוהות בכמעט 10 מעלות פרנהייט לעומת לפני 14 שנה.

חוקר הוריקנים מאונ' קולורדו, פיל קלוצבאך, הסביר כי "הוריקנים חיים ממי אוקיינוס חמימים, שמהווים בעצם דלק להוריקנים".  

גם בריאן מקנולדי, חוקר מאוניברסיטת מיאמי, חושש: "מעולם לא הייתה לנו 'לה נינה' בשילוב טמפ' אוקיינוסים כל כך חמות, אז זה די מבשר רעות".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE