הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האלמנה השחורה חוזרת לדרום ארה"ב: זה מה שצריך לדעת
מדובר באחד ממיני העכבישים הקטלניים בעולם, עם ארס החזק פי 15 מזה של נחש. הוא מסוכן בעיקר לילדים, קשישים ואנשים חולים – אבל כולם צפויים לסבול מתסמינים לא נעימים

מדענים ומומחים להדברת מזיקים קוראים לתושבי טקסס, אריזונה ומדינות דרום מערביות אחרות להישאר ערניים כאשר עכבישי אלמנה שחורה קטלניים צפויים לחזור בקיץ הקרוב.

נקבות אלמנה שחורה עוקצות עם ארס עוצמתי במיוחד שמטרתו להגן ולשתק את הטרף, אשר נחשב חזק פי 15 מנחש.

הארס, המכונה לטרוטוקסין, יכול לגרום לכאבי שרירים חזקים ועיוותים בגוף, בעיות לב, התכווצויות חזקות בבטן, יכול לשתק את הסרעפת ובכך להוביל לבעיות נשימה חמורות – והוא מהווה איום בעיקר על ילדים, קשישים ואנשים חולים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אנטומולוגים מטקסס ממליצים לתושבים "לנקוט באמצעי זהירות כאשר הם נוגעים בפריטים מאוחסנים או עובדים באזורים שהם העכבישים האלה עלולים להסתתר", בעיקר מרתפים ואזורי אחסון.

חשוב להדגיש כי אלמנה שחורה אינה תוקפנית לבני אדם, אלא אם היא מרגישה מאוימת.

בראיינט מקדואל, מומחה לטיפול במזיקים, הסביר כי אלנה שחרוה "מעדיפה אזורים עמוסים... כמו פחי אשפה או מנגל שלא נגעו בו הרבה זמן, כמו גם מתחת לרהיטים במרפסת". ניתן למצוא אותן גם מתחת לאבנים, ערימות עץ או בורות שנחפרו על ידי בעלי חיים.

אחד מסימני ההכר לאלמנה שחורה, היא הקורים המבולגנים הייחודיים שלה שנראים כאילו היא "הייתה שיכורה מאוד".

דניאל שאנק, בעל חברת הדברה, הסביר כי מזג האוויר הגשום והחם שנראה לאחרונה במזרח טקסס, מגביר את אוכלוסיית החרקים עליה ניזונים עכבישי אלמנה שחורה. לכן, החל מהחודש הבא, האזורים הדרום מערביים של ארצות הברית צפויים לארח לא מעט עכבישים כאלה.

 

 

4% לא
96% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE