הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בישראל זה ידוע ממזמן: מחקר על הקשר בין חשיפה מוקדמת לבוטנים – להתגברות על אלרגיות
חוקרים מלונדון מצאו שילדים שנחשפים לבוטנים לפני גיל 5, נמצאים בסיכון נמוך של 71% לפתח את האלרגיה השכיחה שיכולה להיות קטלנית מאוד

מחקר שנערך בבריטניה ותוצאותיו פורסמו ביום שלישי שעבר, מראה את מה שבישראל יודעים כבר ממזמן: ילדין שנחשפים לבוטנים בעודם צעירים, אפילו כבר בגיל ארבעה חודשים, נוטים פחות לפתח אלרגיה לבוטנים.

חוקרים מקינגס קולג' שבלונדון צפו בלמעלה מ-500 ילדים עד גיל 12. הם גילו שילדים צעירים שנחשפו לבוטחנים, אם כמחית או כממרח, לפני שמלאו להם 5 שנים, היו בסיכון נמוך של 71% מטורפים לפתח בהמשך החים שלהם אלרגיה לבוטנים, הידועה כשכיחה וכקטלנית.

מחקר אחר הניב תוצאות דומות, אך בדק רק ילדים עד גיל 5 מה שאומר שלא היה מספיק זמן להוכיח את ההתגברות על האלרגיה, כך הסבירה מישל פ. האקר, אחת ממחברות המחקר השני שנערך באוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

שני המחקרים בוצעו בחסות ובמימון משותף של המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות של המכון הלאומי לבריאות, ה-NIAID.

המחקר האחרון מצא כי 15.4% מהילדים שנמנעו מבוטנים פיתחו אלרגיה עד גיל 12, בהשוואה ל-4.4% בלבד מאלה שנחשפו לבוטנים.

"הממצאים של היום צריכים לחזק את הביטחון של ההורים והמטפלים בכך שהאכלת ילדיהם הקטנים במוצרי בוטנים החל מינקות על פי הנחיות שנקבעו יכולה לספק הגנה מתמשכת מאלרגיה לבוטנים", אמרה מנהלת ה-NIAID.

גדעון לאק, חוקר ראשי ופרופסור לאלרגיה לילדים בקינגס קולג' בלונדון, אמר ל-CNN שהוא לא מופתע מהממצאים.

"אלרגיה לבוטנים מתפתחת מוקדם מאוד אצל רוב הילדים בין שישה ל-12 חודשי חיים", אמר לאק. "אם אתה רוצה למנוע מחלה זה צריך להיעשות לפני שהמחלה מתפתחת".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE